måndag 18 juli 2011

Nu börjar jag om..

Tillbaka efter 4 v semester. Det har varit fyra underbara veckor med segelbåten- Göta Kanal, Västkusten, Sydkusten och Östkusten.
Jag insåg innan jag åkt att det bli lite svårare att följa dieten, inte bara för att det semester, ledighet och mys utan för att livet ombord inte ger begränsade förvaringsutrymmen. Jag hade med mig keso, kesella, havremjöl, Carls bröd och dukanflingor men när de var slut fanns det varken minikeso eller kesella att köpa iden lilla boden vi kom till.
Jag försökte att hålla mina P och PV dagar så långt det gick, men till slut föll jag för glassfrestelsen, frukostbröd och ris till grillköttet och bestämde mig, jag börjar om från början redan första dagen jag börjar jobba.
Att jag är ensam hemma ett par dagar kommer ju inte att göra det hela svårare- tvärtom...

Så i går gick jag till affären och köpte min minikeso och kesella, skinka, ägg och yoghurt. På jobbet är lunchstället stängt, nästan bara jag som jobbar och så är jag som sagt ensam hemma...... Jag har gjort en ny beräkning hos mr Dukan och fått veta att jag kommer vara på min målvikt i början på oktober. Det känns som om det är långt tid tid men jag tänker kämpa för jag är övertygad om att Dukan är rätt metod för mig...

Nu är det förresten dax för lunch: Köttfärsbiff m stekt ägg och keso...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar