fredag 22 juli 2011

Sista attackdagen

 - ja man får ju hoppas att jag inte behöver göra några attackdagar nu. Ställde mig på vågen i morse- det är alltid så spännande att se vilka siffror som skall visas. Idag var de bra, jag har tappat 2,7 kg på de här fyra dagarna och det är jag jätteglad över.
Det var nog bra att ta tag i de där semesterkilona meddetsamma så de inte hann fastna :).

Frukost idag: Proteindrink och 2 stora glas vatten hemma. 1 skål med lättyoghurt med citronsmak senare på jobbet.
Mellis fm: Ingenting, var inte hungrig men jag har druckit lite mer än 1 lit vatten
Lunch: Jättegoda kesoplättar och bräckt kalkonbacon.

Receptet på plättarna hittade jag när jag surfade runt efter ett annat recept i går för min receptmapp var kvar i båten och jag ville göra plättar till middag......
Här är i alla fall receptet.

Kesoplättar
Blanda 2 ägg, 1 liten ask minikeso och 1 msk havrekli i en skål och låt det stå och svälla en stund. Smaksätt med lite salt och peppar
smörj en stekpanna med lite smör ( jag har en teflonpanna så det går åt väldigt lite )
klicka ut klickar i den varma pannan och stek i ett par minuter.
Klipp kalkonbaconen i lagom stora bitar som får steka i samma panna när plättarna är klara.

Man kan också blanda i lite purjo, hackad rödlök, örter eller rivna grönsaker tex zuccini el morötter när man kommer lite längre fram i programmet.

Kanongott var det i alla fall.

Mellis i eftermiddag kommer att bli specialglass- kesella blandat med funlight som får kyla sig i frysen en stund medan jag fixar fika till kollegorna som ska äta vaniljglass och hallon för att en av sommarjobbarna slutar idag.

Middag i kväll: Grillad rosbiff med dietbea, här är det receptet:

DIET BÉARNAISE SÅS

2 tsk vit vinäger
1 fint hackad liten scharlottenlök
1/4 tsk dragon
2 äggulor
Häll vinäger i en skål över sjudande vatten, lägg i hackad lök och dragon.
Värm sakta på låg värme. Låt vinägerblandningen kallna. Häll i äggulorna och vispa hårt, ungefär som när man gör majonnäs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar