måndag 25 juli 2011

Dag 3/76

Måndagsgrå morgon och starten på min andra vecka, både på jobbet efter semestern och i mitt nya Dukanliv. Kanske var det för att det var just måndag som vågen stod still? Det är konstigt det där, så fort vågen inte visar det man vill börjar man leta orsaker på vad det kan beror på typ:
"Jag är nog lite försoppad, när var det nu jag gick ordentligt på toa?"
"Jag åt nog för lite igår", "eller drack jag för lite", "kanske skulle jag ha rört på mig" eller "häromdagen såg jag att det var dåligt med batteriet, kanske är det dags att byta?" eller " den står inte på exakt samma ställe som igår ju..." Tankar om orsaker virvlar runt innanför pannan och det är ju löjligt för man vet ju att det kommer en dag då det inte går lika fort längre och att det är helt normalt att det står still eller man går upp. Ja, ja....
Idag var det en P dag och så här blev det:

Frukost: Dukangröt med keso och lättmjölk
mellis: -
Lunch: 2 kokta ägg, 125 gr kokt skinka och 1/2 pkt mini keso
Em mellis: 1,5 dl Lättyoghurt med citronsmak
Middag: Rester från gårdagens fläskfilégryta, I bit rostad formfranska med min fettfria rosépepparsmak och en skinkskiva

Efter maten hade jag tvättstugan bokad och jag började fundera på morgondagens lunchlåda, så mellan tvättmaskinerna har jag gjort inkokt lax, kokat lite broccoli och gjort en örtsås av kesella/ naturell yoghurt, salt, peppar och örtkryddor.
Det ska ju vara så bra för fettförbränningen att dricka grönt te och nu på sommaren är iste gott när man är törstig så jag har provat att göra grönt iste ett par gånger och det har blivit riktigt gott:

Iste: koka upp 1,5 lit vatten och häll i en kanna med 1 msk gröna teblad och en bit hel kanel. Låt stå och dra i ca 10 minuter, sila av, ha i lite canderel och lite citron efter smak och låt kallna. Serveras kylskåpskall med is.

Kom på ikväll att det plötsligt blivit riktigt roligt att stå i köket igen- kanske är det för att jag nu måste hitta på lite nya varianter för att den ska vara ok Dukanmat....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar