söndag 24 juli 2011

Andra dagen/76

Sovit bra, men vaknade allt för tidigt av älsklings hostattack. Ute var det grått och blåsigt, försökte somna om men vid halv nio gav jag upp och gjorde frukost för jag var hungrig.

Vaniljyoghurt med en sked havrekli blev det, och ett stekpannebröd med skivat kokt ägg och lite lite kaviarlight och både te och kaffe.
Lunchen blev lite kokt skinka, 1 kokt ägg och en klick keso som jag smaksatte med lite av min fettfria färskost med paprikasmak.

Efter att ha dragit runt dammsugaren och jag känt mig lite orolig och onöjd tog jag bilen ut på en tur för att få lite miljöomväxling- vi kom till ett av stadens nyare köpcentrum och nu har jag hittat en ny väska åt mig och kan kasta den gamla slutna som jag köpte på en resa till Grekland för några år sen. Det är ju rea överallt nu, men jag har bestämt mig för att inte köpa några nya kläder förrän jag är på min målvikt men nya örhängen och hårspännen det kan man ju inte få för mycket av och när det är 70% och REA då fick det bli ett par stora ringar och ett halsband också.
Sen åkte jag till båten för att simma lite, men det blev bara ett dopp så mycket simma blev det inte för det blåste stora vågor..

Hemma igen fixade jag med de blommor jag köpt till balkonglådan- lite sent kanske att fixa det nu, men eftersom vi är borta länge när vi har semester brukar det inte bli så mycket med det där balkongodlandet jag egentligen vill ägna mig åt....men nu ska vi vara hemma mera och då hinner jag i alla fall med lite blommor.

Middag idag: Fläskfilégryta och buljongkokta späda morötter och squash.

Idag blev det inga mellanmål, men det blir kanske något kvällsmål senare innan det är dags för kudden....
dagens vägning: - 500 gr. I morgon börjar andra veckan - nya dagar, nya utmaningar.
 Så här såg den här ut:

18/7  87,9 kg
22/7 85,2 kg  -2,7
23/7 84,2 kg  -3,7
24/7 83,7 kg  -4,2


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar