tisdag 5 mars 2013

De är över nu...


Ja, nu är de slut, dagarna då jag kom hem till en nystädad lägenhet, att sängen var bäddad med överkast, att kylen var påfylld med det som var slut när jag åt frukost..... de mörka kvällarna då ljus var tända i hela lägenheten när jag öppnade dörren och musik strömmade mot mig.... Idag börjar min kära gubbe jobba efter 3 månaders sjukskrivning efter sin knäprotesoperation....

Ja nu är det ju så att han för det mesta är hemma redan när jag kommer hem så där är det inte så stor skillnad kanske, och så får jag sällskap vid frukostbordet nu igen - det är trevligt.

Jag ställde mig på vågen i morse och det var inte kul, sen i lördags har jag gått upp det jag hade gått ner trots att jag i går genomförde en strålande proteindag. Nu har jag bestämt mig för att ändra mitt intervall på proteindagarna- jag har ju provat att köra 4/3 ett tag, nu tänker jag köra 1/1 alltså varannan dag bara proteiner och varannan dag lite grönsaker. Tots allt tror jag på att ändra på saker och ting då och då så kroppen får tänka om.
och jag ska inte stressa upp mig och väga mig varje dag- nu får det räcka till på lördag morgon - att jag aldrig lär mig?

Arbetsdagen har rusat iväg, jag undrar hur mycket merarbete vi fått på grund av den här omorganisationen och när det ska ta slut, snart kommer ju nya VDn också, jag räknar med att han har en hel del ideer också om hur saker och ting bör göras framöver....




Ikväll är veckans bästa kväll- det är yoga. Nu har jag gått där i mer än ett år och förra gången fick jag beröm, det märks att övning ger färdighet... speciellt märks det ju att jag numer inte har ont i min axel, det är så skönt att jag kan röra på den precis som jag vill, men så fort man vande sig med att inte ha ont, nu har jag nästan glömt att det för ett par veckor sen var omöjligt att ens ta upp någonting ur jackfickan utan att det gjorde on.

Eftersom det var P dag i går blev det lite grönsaker idag och det här har jag ätit:

Frukost
Galett med 3 skivor kokt mager skinka

Lunch
Korvgryta med curry, chapinjoner och purjo

Mellis
3 skivor kalkonpålägg, 1% kesella med lite funlight, strödd med fibrexflingor

Middag
100g Räkor, 1 kokt ägg och 1 dl blandad sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar