måndag 11 mars 2013

jaha.. så var det måndag igen....

.. och jag har ont i magen!

Jag misstänker att det beror på att jag i går var bjuden på middag och var tvungen att äta pasta.
Varför jag var tvungen?
Jo, bonussonen hade bjudit oss på middag och lagat till en stor form lasange- till det hade han lite sallad..... vi åt ganska sent, vid sjutiden och jag var jättehungrig...
dessutom hade jag väl inte kört någon strikt diet direkt i helgen så.....

Men idag har jag alltså ont i magen.... jag är känsligt mot gluten numera.... dessutom drar glutenrik mat igån en massa andra saker- godisbegäret vaknar tex....
Det motade jag bort med att äta lite jordnötter... det funkade att sitta och plocka med några nötter, det blev väl en halvdl så där så så mycket var det ju inte...
om man inte tänker på fettprocenten förståss...

Ja, men nu är det måndag och man kan ta nya bra tag och steg för att leva sitt hälsosamma liv.....
Idag blir det proteindag och jag har laddat bra med lunchlåda, mellis och kokta ägg.... det är som vanligt med andra ord....

Men i kväll ska vi på Båtklubbsmöte- då vankas det soppa- ärtsoppa av alla soppor som finns, det är jag inte så förtjust i heller..... det smakar inte gott i min mun och jag får ont i magen av ärtorna.... jag måste ju inte äta för att jag är med på möte, så jag får försöka hitta på nåt under dagen att ta med mig, det känns ju som inte som det lättaste när man sitter på jobbet hela dagen och måste åka direkt när jag kommer hem.....

Förutom att helgen slutade med en god lasange i magen har den varit bra och trevlig på alla sätt- helgen alltså...
Lördagen vankades det födelsedagskalas hos en barnbarnsmamma och present skulle inhandlas. Jag tog en promenad till Vällingby city för att köpa ett presentkort på Stadium... det är några kilometer dit och tar en halvtimme.... en lite sväng i andra butiker, och på vägen tillbaka tyckte jag att jag kunde köpa blommor och grönsaker när jag ändå var ute och gick till centrumet hemma....
När jag kom hem efter 1,5 timme hade jag gått 9 km- det kändes mycket bra, så bra att jag bestämde mig för att smaka lite av gräddtårtan på kalaset...

I går var jag bokad att hjälpa till i garaget- sambon har tillverkat nya takskivor till båten som ska kläs med galon så vi får nya fina tak i skutan i sommar. Nu behövde han lite hjälp så några timmar avverkades med slippapper och maskiner.... efteråt var jag dammig från topp till tå och fick ställa mig i duschen.
Det var en otrolig vacker vinterdag utanför fönstren, men ändå perfekt att ha innejobb för ute var det kallt och en vint som smög sig in under kläderna så fort man stack näsan innanför dörren....
Inte lockande alls att gå någon långpromenad så fast jag ville ut och gå, var jag ganska nöjd att slippa...
Man måste väl ha vilodag någongång?
Ja jag kan inte påstå att man vilar när man står och slipar på stora träbitar försåss....

Det kommer bli fint när det är klart, nu startar vår arbetssammaste månad, när den är slut är båten klar att läggas i sjön, om den inte kommit i vid det laget- de brukar gå fort de här veckorna och plötsligt sitter vi där och guppar igen...

Ha en bra vecka!

1 kommentar:

  1. Min mage reagerar också när jag äter oDukanskt, vilket väl är bra, för då tänker man sig för.
    Svar: Jo, nu är det som vanligt igen, luggen är lagd åt "rätt" håll igen.
    Med min klippning så fungerar det bra åt båda hållen så jag kan ändra när jag vill.

    SvaraRadera