lördag 2 mars 2013

Vem beställde mera snö?

Eftersom jag var så dålig i går och mest mådde illa och låg och sov tänkte jag att det kanske var bra att ta det lite lugnt idag och unna mig en dag till utan måsten...
Gubben skulle hjälpa till med en flyttning och gick upp tidigt, och jag var redan vaken så jag gick också upp och vi åt frukost tillsammans.

När han åkt satt jag kvar en stund och begrundande slutet av förra månaden och dess resultat och lade upp planerna för Mars.

Och så gjorde jag en matlista och åkte till affären.... Nu har de hållit på att flytta runt allting en månad- än verkar det vara långt ifrån klart och det blir säker jättefint när det är det, men vad svårt det är att hitta det man ska just nu.
Jag hade tänkt köpa mer sjögräsnudlar, men de var inte kvar där de var senast jag handlade och jag orkade inte börja om igen och leta när jag gått igenom hela butiken....

När jag åkte till affären var det fint vårväder ute och när jag kom ut igen var det full snöstorm- jag hade ingen koll på vad det skulle varit för väder idag men det ska väl bli vår nu?

Åt en hamburgare till lunch, sen gick jag ut på en promenad - just den här dagen är min mammas dödsdag och jag ville gå till minneslunden och tända ljus. Det där snöfallet hade ju gått över men snön låg fint över alla isgator- fullkomligt livsfarligt halt var det och förädiskt för man såg ju inte isen under snön, jag vet inte hur många gånger jag halkade och höll på att tappa fotfästet... för som vanligt låg mina halkdubbar hemma i byrålådan....

Sen gick dagen fort med lite pyssel här och där bla har jag gjort rent i ugnen och så gjorde jag middag- två olika fiskgratänger- gubben min beställde fisken med räksås jag knyckt av Amonazon, han tycker den är jättegod men vill absolut ha potatisgratäng på sin, så jag gjorde två olika....



Till gjorde jag en broccolisallad, för idag är det ju grönsaksdag.


Dagens mat:

Frukost: kesofrutti

Lunch: Hamburgare mellan lchf bröd, lite senap och lite ketchup

Mellis: Kesella med funlight

Middag: Torsk i räksås, broccolisallad


1 kommentar:

  1. Det är gott med fisk och räkor, men det dröjer nog innan jag gör det för vi har så mycket nötkött och kyckling hemma.
    Skönt att höra att du mår bättre, och att du inte gått upp så mycket.
    Min vikt var fiasko trots att jag skött mig, så det har tröstätits helt fel saker i helgen.
    Men jag ska sköta mig i veckan och se om det rättar till sig.

    SvaraRadera