söndag 3 mars 2013

Strålande blåsigt söndag...


Vaknade lite tidigt redan vid sextiden och var kissnödig så det var bara att smyga upp på toa och hoppas somna om igen så fort som bara var möjligt.

Det var bara det att det var inte möjligt, inte möjligt alls så vid sjutiden gick jag upp och gjorde lite frukost....

Sen tittade vi på vasaloppsstarten - det går bra att titta på den, resten får jag öva lite mera på....
Istället tog jag en promenad redan vid niotiden i solen, då insåg jag vilket blåsväder det var ute och det var lika halt som i går fast idag såg man var isfläckarna höll hus.....

Efter att jag duschat och ätit en smothie åkte vi till Värmdö för att lämna tillbaka en bil sambon och hans son lånat för flytten igår, det var härligt med en biltur i den strålande solskenet och på hemvägen stannade vi och fikade i Grisslinge- sambon tog en semla och jag njöt av en kanelbulle....

I morse kom jag ihåg att jag från i morgon har en ny arbetsuppgift- vi har sagt upp abonnemanget på fruktkorg och nu ska vi prova med att jag köper det vi behöver när jag ändå måste köpa mjölk och annat till vårt fika.
Inte för att spara pengar utan för att vi är mindre nöjda med frukten vi får, så när vi kom hem från Värmdö tog jag min bil till coop för att handla, på vägen passade jag på att tanka- här är det bensinkrig och i dag var priset för soppan nere på 13.84 så jag ville passa på att fylla tanken, det skulle ändå behövas i veckan....

Sen var det min tur att laga middag och när den var uppäten och köket fixat blev det spännande vasaloppsmålgång och gladiatorerna sen ifredags och senare den danska serien Brottet...

I morgon är det ny arbetsvecka och eftersom jag redan handlat kan jag komma en halvtimme senare och ta det lite lugnare på morgonen....

Ny vecka- 7 dagar då vad som helst kan hända...

Dagens mat
Frukost: galett med 3 skivor kalkon
Lunch: Spenatsmothie
Mellis: kaffe och kanelbulle
Middag: kycklinggryta och sallad
kväll: kaffe, kalkon och 1 bit 70%choklad

( lite fusk och slarv idag...... men nu blir det skärpning i veckan...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar