torsdag 28 mars 2013

Halv dag

Jag gillar de här dagarna som är dag före helgdag och man får gå hem efter halva dagen.
Det brukar vara ganska lugna dagar på jobbet för en del av oss arbetar in tid och tar komp de dagarna och är lediga hela dagen...
Det gör jag också ibland, de där helgerna på sommaren- pingst, kristi himmelsfärd och pingst när det är varmare och vi vill vara ute med båten.... men idag har jag jobbat....

Det var relativt lugnt idag förutom att vi haft datastrul och inte kunnat göra så mycket för den sakens skull.
Jag hade också sett fram emot den här dagen för det vankades påskbuffe i vår restaurang och jag valde att ta min sociala måltid med kollegorna idag....

På buffén tog jag bara proteiner.... rökt lax, ägghalvor, kycklingspett, gravad lax några sillbitar...

Datastrulet gjorde att jag fick "jobba över" en stund och klockan var lite mer än jag tänkt när jag så småningom kom hem....
Jag bytte om till mina träningskläder och gick ut på en av mina "långa rundor" det kändes lite trögt och tungt......men den mesta isen på cykelbanor och trottoarer var borta förutom när jag var nästan hemma, då kom jag till en bit som var ren isgata och där vände jag för att slippa halka omkull och slå ihjäl mig- det skulle vara lite surt att göra det nu när man klarat sig hela vintern....
Jättenöjd var jag när jag kom in efter min runda.... årets andra bästa tid- härligt!

När jag duschat fick jag för mig att städa badrummet- kan ha varit en märklig syn kanske att se mig städa med handduk runt midjan och turban i håret- men det var ingen som såg mig och nu är det skinande och frsächt därinne....

Middag idag blev lite plock från kylen och frysen- lite janson sen i julas, ägghalvor, ungsomelett med kantarellstuvning ( redd m maizena) rostbiff och falsk potatissallad sköljdes ned med en lättöl....

Trött i fötter och med svullna ben placerade jag mig i soffan medan gubben röjde i köket.... inte så mycket att titta på på tv, men antikrundan kan vara lärorikt....

Nu har jag fyra lediga dagar framför mig, planerna för helgen är lite båtfix, en del träning, middag med en av sönerna och så skulle det vara skönt om bilen fick bli tvättad och framförallt städad inuti....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar