lördag 16 mars 2013

Full med intryck

Vi är i Sundsvall över helgen. Idag har vi varit på rundtur i trakten, mycket fint, fantastiskt och vackert har vi sett.... Vi började med att åka till höga kusten bron.... Där låg dimman trolsk över isen under bron....

Så åkte vi vidare i vinterlanskapet till Sollefteå och stannade till vid Hallstaberget, där vi tittade in i det nyrenoverade hotellet innan vi hittade en vägg i solen att sitta och fika vid.... Och locka fram fräknarna som sovit i vinter på näsan....





Så nära en slalombacke har inte jag varit på tjugo år sådär....


Sen åkte vi vidare utmed Indalsälven..... Bl.a. Finns längst vägen ett Tailändskt tempel.....











Hela dagen har varit fylld av vackra vyer som sagt, tillbaka hos sambons kusin på Alnön lagades middag- wisckeyflamberad fläskfilé med tillbehör.... Och till det ett glas med mycket gott amaronevin...

Om jag varit i fas tre skulle det varit en perfekt festmåltid, så jag låter det vara det fast jag inte är i fas tre just nu, vår värdinna har fyllt 50 just... Det måste ju firas på nåt gott sätt, eller hur?

Det känns som att jag kommer sova gott i natt... Vad skönt och roligt det är att åka bort och samla på nya intryck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar