fredag 8 mars 2013

Rent bord...


Det är fredag och om en timme får jag åka hem, nu är det ordning på bodet igen- högarna som mötte mig i måndags när jag kom tillbaka efter ett par sjukdagar och allt som samlats under veckan är borta nu, veckans "att göra lista" är avbockad och jag kan ha helgledigt utan att ha något hängande över mig- det ska bli så skönt att vara ledig ett par dagar nu...

och jag har inga större planer för vad jag ska göra i helgen, förutom att jag ska på ett litet födelsedagskalas hos en av sonhustrurna...... det får bli ett par dagar som blir som de blir.....


 
 
 
I dag är det internationella kvinnodagen. Firar man det? För många år sen arbetade jag med några Jugoslaviska kvinnor- de fick blommor av sina män den här dagen och så åt dem en lite smarrigare middag än vanligt....
När jag frågade min sambo i morse vad han ville ha till middag fick jag till svar: överraska mig! Ha! vilket skämt, jag som knappt får till mina egna matdagar för att jag är så trött och har noll fantasi.... som tänker på alla goda grejer jag provat på min Dukanväg och undrar hur jag kunde vara så kreativ och stå och laga mat och baka på kvällarna..... hur ska jag orka hitta på något att överraska med?
 
Senare pratade vi om middag med varandra i telefon, det kanske lutar åt räkor i kväll det var ett tag sen vi åt det..
Just nu kommer jag inte ihåg om vi bestämde att det skulle bli räkor ikväll, eller vem som ska handla.....
 
I morse gjorde jag en frukost jag längtat efter länge... omstarten efter nyår och alla proteindagar när jag kört 4/3 har gjort att jag mest ätit samma sak varje morgon, för att det varit enklast så.... Galett med kalkon eller skinka.....
Men idag var det grönsaksdag och då blev det min Special spenatsmoothie, med spenat, citron, ingefära, en bit zuccini, havrekli, meghy berries, spirulina och psylliumfrön.
Å det var så gott, och kändes så nyttigt.....
 
och så gjorde jag kycklingsallad av det av den grillade kycklingen jag inte åt upp i går- det har räckt till en ordentlig lunch och ett mellis på eftermiddagen....
 
Nu ska jag snart  stänga datorn och åka hemåt- Ha en underbarhelg kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar