måndag 25 mars 2013

En riktig svacka...

.. det är jobbigt nu, eller det har varit riktigt jobbigt ett par veckor. Det var längesen jag var i en sån svacka jag varit i ett par veckor.
Jag har mest gått omkring och känt mig olustig och ingenting har varit roligt eller känts lockande....
Ja, förutom godis, snacks, leverpastej på surdegsbröd, kex med ost, pastarätter, hamburgare och annan snabbmat...
och att sitta i soffan och glo på tv, frenetiskt spelande olika spel på telefonen....

En sjuk djup grop grävde jag åt mig själv, en fälla att ramla ner i och jag gick i fällan och ramlade djupt, djupt ner iden...

Men nu har jag kravlat mig upp på kanten igen.... lagom till påsk och allt godis den helgen innebär är jag redo att vända kolhydraterna, vitt mjöl och så gott som alla mejeriprodukter ryggen och istället vända näsan mot alla goda proteiner igen..
Utmaning?
Ja! Det kanske är just utmaningen jag behöver för att få igång mig igen.

Ett tecken på att det vänt för mig igen är att jag nu varit ute och rört på mig varje dag sen den 20.e mars.. så fort jag kommit hem har jag bytt om och gjort mina snabba promenader innan jag ätit middag, i lördags efter all shopping och innan jag åkte på 6 årskalas i går.... det kändes bra och lätt och efteråt glömde jag nästan bort att jag gjort det.
Som en vana man gör av bara farten- det känns så härligt.

Idag är det proteindag och jag har dagen planerad- kesofrutti frukost, fläskfile med shitakinudlar till lunch och när kollegorna äter våfflor har jag galett och kalkon att festa på....
och i kväll blir det en god omelett med kalkonkon i....


Ute bombar solen ner på oss idag, jag sitter redan och längtar efter lunchen och promenaden....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar