måndag 4 mars 2013

Jobbat igen...


Idag har jag haft mycket att göra. Är jag borta ett par dagar väntar högar på skrivbordet att ta tag i, och ett månadsskifte för med sig lite extra arbete för då kommer alla fakturor som rör förra månadens arbeten från våra entreprenörer....

Mina kollegor- systrarna har varit hemma idag- deras mamma har blivit mer sjuk och behövde tas till sjukhus för utredning. De har haft det jobbigt med mamman i nästan två år med olika krämpor som kommer när man blir gammal. De sliter mycket med att se till att hon ska få en så bra sista tid som möjligt ett arbete som sliter på dem och gör omgivningen orolig....
Och eftersom de inte är här har jag fått jobbat på i lugn och ro och har kommit igenom mina högar och slipper spara något till i morgon...



På lunchen var det skönt att komma ut i de friska fläktarna som susade i träden, härligt med en promenad i solen.... nu kommer det bli lättare att gå ut på luncherna igen, men hua vad det var halt på vissa ställen i skuggan- då kom fegtanten fram och jag tog det mycket mycket försiktigt.

Ingen speciellt planerat till kvällen utan det får bli en liten dejt med strykjärnet tror jag- inget vidare upphetsande men det är ju ändå måndag.

Dagen har varit en proteindag, och det har gått jättebra hela dagen, det här har jag ätit:

Frukost- Galett med 3 skivor rökt kalkon och 1 tsk 3% räkmjukost
mellis- 2 msk kesella med lite funlight, 1 kopp te
Lunch- Kycklinggrytan från i går men utan grönsaker
mellis- 2 kalkonskivor, 1 kokt ägg
Middag- Får bli fisk i räksås som är kvar sen i lördags


Ha en bra kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar