söndag 17 mars 2013

Hemma!

jag har varit hemifrån sen i fredags- men nu är jag hemma igen, det känns som om jag varit ledig från jobbet och borta längre än ett par dagar en vanlig helg...

Så mycket fint jag sett..
Så mycket gott jag tillåtit mig att äta och dricka...
Så gott jag har sovit....
Så roligt det var att träffa kusin Mona
och så skönt att lämna alla rutiner, uppsatta regler och bara vara....

I dag sov vi längre och slöade, det blev en sen frukost innan vi tog en timmes promenad upp i sogen tills vägen tog slut. Det var vinstilla i skogen och bara någon minusgrad- skönt att röra på sig lite innan vi skulle sitta i bilen några timmar.
När vi gick tillbaka och kom ut ur skogen igen kom vi fram i gläntan, högt upp på Alnön och hade fjärden, Sundsvall och milsvid utsikt åt alla håll...

Det var så vackert.....

Resan hem tog lite mer än fyra timmar för vi stannade och åt på ett Mc D ställe på vägen. De har just nu amerikanska hamburgare och vi tog veckans supreme.... something, jag tog en kopp kaffe också och sen var jag proppmätt och hade fått fart på magen som stått lite på halvfart de här dagarna...

Den här helgen har jag inte fört någon Dukanmat alls, förutom att jag ätit ett kokt ägg på frukosten- jag har ätit både ost och bröd...... ett medvetet val när det bestämdes att vi skulle åka- visst hade jag kunnat köra min mat och tagit med mig det jag behövde- men jag behövde lite dietpaus, så nu har jag förlängt min fas ett par veckor till kan jag tro.....

Men helgen har gett mig så mycket annat positivt, det var kanske det jag behövde för att få lite ny energi igen...

I kväll börjar mästarnas mästare, det brukar vara ett trevligt program att fördriva lite tid en söndagskväll med..... i morgon är den annan dag- början på en ny vecka i en Dukan flisas tillvaro.... en vecka fylld med dagar då vad som helst kan hända....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar