lördag 2 mars 2013

Välkommen Mars!

OJ, nu var det längesen jag satt här och fnulade, den här veckan blev inte alls som jag trodde - jag blev sjuk.
jag som trodde att jag var stålkvinnan som klarade allt fick krypa till korset och ringa till chefen och tala om att jag gav upp för förkylningen för att stanna hemma från jobbet och vila ut snuvan....

Och nu när snuvan lättat, och illamåendet gått över har jag förstått att slutet av februari var en ohälsosam tid för mig.
Först fick jag ont i magen, varje dag i nästan två veckor hade jag ont i magen varenda eftermiddag. Jag är van vid att ha ont i magen som från början skulle vara Chrons, men numera troligen är IBS..... och nu var det ett tag sen jag hade besvär så först trodde jag det var en inflammation i magen på gång....

Och som alltid kom det stora varningstecknet, det stora SUGET, som är så svårt att stå emot när man inte mår bra. jag har ätit smågodis, lite chips, hårtbröd med bregottt och ost... för när det där speciella suget sätter in, då är det fett och sött som jag vill ha......
Varje dag bannade jag mig för var jag gjorde, men vad hjälper det att banna sig själv när man mår dåligt- det hjälper föga....

Förra lördagen fick jag ont i halsen, sen kom snuvan och tröttheten, varje kväll när jag kommit hem från jobbet har jag lagt mig på sängen och sen inte gått upp därifrån förrän det varit dags att lägga sig- då har jag borstat tänderna och klätt av mig och sen sovit som en stock....
På jobbet har jag mest gjort så lite som möjligt, och i onsdags insåg jag att jag inte hade något där att göra så jag packade ihop lite tidigare än vanligt och åkte hem och kröp ner under täcket....
I torsdags kväll var plötsligt snuvan borta som i ett trollslag och jag tänkte gå och jobba igen på fredagen, men vaknade i går morse med jordens sprängande huvudvärk och illamående, jag hatar att kräkas.....
Inte förrän vid halvsex tiden i går kväll kunde jag äta något, då fick jag först i mig lite vatten och sen gjorde jag blåbärssoppa som jag åt med sked och när det gick bra kunde jag äta en bit rostat bröd.

Idag är jag pigg igen och ska snart äta lite frukost. Det är dags att sammanfatta februari, som var en riktig skitmånad på alla sätt och se fram emot Mars, den första vårmanaden.
Idag har jag vägt mig- det var ett tag sen för jag ville inte se hur mitt slarvande och sug förstörde allt för mig. Jag måste erkänna det nu, jag har inte varit speciellt Dukanduktig de senaste veckorna....
Och lite har jag gått upp, men inte så farligt att jag är chockad, mer förvånad att det inte är mer än det är.
Sen förra vägningen den 11 feb. har jag gått upp prick 1 kg! och nu har jag 2,3 kg kvar till mitt mål och mitt önskade måldatum den 11 april. Dit är det knappt 6v. det skulle bli 460g/v- det kan bli tufft men jag ska försöka.....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar