tisdag 26 februari 2013

Grönsaker!

Den här veckan tänkte jag kasta om lite i matplanen, så i går till middag och idag till lunch har jag delat en skål sallad i två måltider, förstärkt med ett kokt ägg och en klick keso.

Det kändes bra att få lite omväxling, jag tror på att rubba rutiner och var ganska trött på att äta bara proteiner fyra dagar i rad, men nu blir det proteindagar onsdag och torsdag. På fredag är det buffé i vår restaurang, då brukar jag gå med de andra och äta och ta huvudsakligen poteinmat och lite grönsaker om det finns någonting som ser gott ut.
På fredagkväll vet jag inte hur det blir, bonussonen ska flytta i helgen och det ska hämtas en bil ute på Värmdö när jag slutar på kvällen... förmodligen tar jag med mig ett bra matigt mellis att äta på jobbet innan jag åker.... annars kan den där kvällen sluta hur dåligt som helst- matmässigt känns det som.

Jag har blivit jätteförkyld- snuvar och nyser och känner mig hängig- varje dag funderar jag på om jag inte ska vara hemma och kurera mig i morgon- vi får väl  se i morgon hur det känns... i går kväll var jag övertygad om att jag hade feber när jag kom hem, men en koll med tempen och resultatet 36.7 fick mig att inse att så värst hemskt dåligt var jag nog inte, men lite hängig som lilla Klara i SAS reklamfilm- nu vet hon som får mer och mer röda prickar i ansiktet när dagisfröken ringer till mamma....

Så när jag kommer hem i kväll blir det nog en lugn hemmakväll i sängen...

Dagens mat

Frukost- Galett med kalkonpastrami
Lunch- sallad med skinka och kyckling, kokt ägg och keso
Midag- mikrad fisk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar