torsdag 14 februari 2013

Är det inte kärlek säg....


Jag tänker inte skriva någonting idag om att det är Vallentine eller Alla Hjärtans Dag, som vi säger idag.... jag tycker att såna här "dagar" är lite onödiga...

Nej, missförstå mig inte, visst är det bra att vi talar om för de vi tycker om att vi gör det av den ena eller andra anledningen- men det kan man väl göra vilken dag som helst på året....
Och lever man i en familj eller har en relation med någon skulle jag tycka att det var lite dåligt om jag inte fick höra att min man älskade mig även på dagar då det inte var ett hjärta markerat i almanackan....

I morse visade min man att han älskar mig genom att fixa min frukost... jag kom upp från sänghalmen lite sent och han som aldrig lagat till en galett ställde sig i köket med det muntliga receptet:
 1 ägg, 1 msk havrekli, 1 msk vete kli och en msk kesella.... rörde ihop allt, stekte smeten i pannan och  när jag var klar i badrummet med ansiktet och deon, serverade han den mest delikata perfekt stekta galetten jag ätit på längre....

Det kallar jag kärlek.....


 
 


 
I går hade jag magknip hela dagen, så det blev inte som jag tänkt med maten och träningen, när jag kom hem kröp jag i säng och  åt bara lite lättyoghurt till middag... sen låg jag i sängen och tittade på tv....
Idag känner jag mig tjock och uppstoppad och känner att jag måste tag mig i kragen och gå en kvällsrunda- jag ska till tandläkaren i kväll så om jag kommer hem i bra tid tänkte jag gå dit och sen ta en längre runda hem... tänkte vara lite praktisk och slå två flugor i samma smäll....
 
Jag är inte så förtjust i att gå till tandläkaren- förra året blev det hiskligt dyrt, för en rotfylld tand hade gått sönder och det slutade med en ny stiftstand... jag hoppas det går bättre i år.
Förr har jag haft tandläkarskräck och det har hänt många gånger att jag bokat av och bokat om och inte kommit iväg på grund av det så för ett par år sen hade allt rasat och jag fick gå på många besök till stora kostnade för att få ordning på det.
Jag har ju flyttat runt lite och fått byta tandläkare ett par gånger, det är så svårt att hitta någon man trivs med, men nu har jag hittat en i närheten av där jag bor och rädslan har släppt nu när vi känner varandra...
 
- Snälla du får gärna hålla tummarna, det skulle vara roligt att använda sparpengarna till något roligare än tandläkaren i år..
 
Dagens mat den här proteindagen blir:
Kärleksgalett med skinka, en 1/4 skivad tomat och en klick philadelphiaost, kaffe
 
Köttfärsröra med tacosmak
 
Lowcarb bröd med 3% räkmjukost
 
Kokt fisk med räksås och kräfstjärtar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar