måndag 11 februari 2013

inte långt kvar...

... i morse hade jag årets lägsta vikt... det går sakta med jag närmar mig det där förargliga 80 stecket sakta med säkert.
I morse var det bara 300g kvar dit.
Jag hoppades passera förra veckan, men nu är det ny vecka och så nära så det känns inte helt omöjligt att klara det..

Ett par veckor har jag ju sett till att verkligen träna ordentligt minst tre gånger/ vecka, sen har jag slarvat till lite på helgen och vikten har gått upp... lite kräftgång har det kännst som...
men det känns också som om att efter att jag verkligen sett till att träningsföresatserna genomförds händer det något med vikten...

Nu har jag bestämt mig för att:
Se till att träna ordentligt och lite hårdare än dr Dukans rekomenderade promenad varje dag, minst tre gånger/ vecka.
De veckor jag gör minst 3 träningar som förbränner mer än 500 kcal- då får jag fri dag på lördagen!

Med fri dag menar jag inte att jag ska äta hela tiden eller av allt jag inte ska, men jag ska tillåta mig att äta enligt fas 3-4 till 1-2 av målen.
För har jag varit duktigt och tränat som jag ska, är jag värd belöningen att ta en frukt till mellis, eller lite vanlig ost på ett par kex till vinet på lördagskvällen.

Idag är det måndag och en dag då många startar med något nytt- man har en hel arbetsvecka framför sig och kanske ångest över att det blev lite f ör mycket av det goda i helgen som varit....

Dåligt samvete för att ha festat och firat i helgen har jag sällan nuförtiden. Det känns skönt att helgen varit bra och att det är måndag- jag har inga problem med att jag ska jobba, fast jag kanske inte trivs på jobbet varje dag.
Och inte behöver jag starta med ett nytt liv för att det är måndag eller ny månad eller nytt år heller... jag följer mina nu invanda dukanspår som vanligt- det känns skönt....

Lite lugnt på jobbet idag, inte så långt kvar nu tills jag har lunch- idag är det proteindag och det här tänkte jag äta:

Frukost:
Galett med skivor av kalkon och  lite 5% philadelpia, stort glas vatten, ett lite glas med lättvaniljyoghurt och fibrexflingor

Lunch:
Kycklingrester från helgen och en klick keso, vatten, kaffe

Mellis:
Kaffe, ev m chokladbollar el kesella m funlight- återkommer om det

Middag:
Kalkonkassler med omelett.

Kvällis:
Grönt te med ?

1 kommentar:

  1. Vi tänker nog lite lika, att man får unna sig lite i helgen eftersom man sköter sig på vardagarna.
    Jag skötte mig trots att jag var sjuk förra vecka, förutom den där Piggelinen då, men är man vinterkräksjuk så stannar väl inte ens synderna kvar i kroppen.
    I helgen lite vin och några nötter, det tycker jag var vad jag behövde, inget dåligt samvete alls.
    Åh vad jag hoppas du kommer under 80 igen, vill ju ha sällskap på siffran 7:)

    SvaraRadera