tisdag 12 februari 2013

En present...


I går när jag kom hem hade svärfar varit på besök, med sig hade han en present- ett brödfat han gjort till mig...
För ett tag sen önskade jag mig ett sådant i födelsedagspresent... det är ett tag till till min födelsedag i april- det gör ingenting, jag blev jätteglad över brödfatet.
Och för att jag har världens snällaste svärfar....

 
Jag bytte om till träningskläder, laddade med en proteinshake och så åkte jag och  lilla gubben till träningslokalen där jag först gick en bra promenad på löpbandet och sen körde på spinningscykel- tyvärr tog jag dumt nog inte med mig min pulsklocka och eftersom cykeln inte har någon logg har jag ingen aning om hur långt jag cyklat, hur mycket kondition vs fettförbränning jag körde eller framför allt hur många kalorier jag förbrände. Sånt har jag inte brytt mig om på ett tag, men ska jag ha koll på att mina pass är på 500 kcal så är det ju ett bra sätt att hålla koll på...
 
Går jag in i olika tabeller för motion borde jag ha gjort av med så blev det mellan 5-600 kcal på mitt pass....
 
Sen blev det dusch, lite te och matlagning- lunchen till idag skulle göras och jag tog ett par skivor kalkonkassler och ett kokt ägg till min middag på stående fot...
Lite tv och en kopp te senare- sov jag gott.
 
Idag är en vanlig grå dag på kontoret- här händer inget mer spännande idag än att jag beställt och hämtat semlor till kollegornas eftermiddagskaffe.
Om jag är sugen?
Nej inte speciellt- sambon därhemma har ätit semlor sen mellandagarna, det gör mig ingenting att han sitter där och smaskar- jag vet hur fetväggarna smakar, jag har ätit förr... att se andra äta är inget som frestar mig- tror jag kan tacka alla år i restaurangbranschen för det. Jag har övat mig i att se andra äta utan att äta själv.
 
När jag kommer hem ska jag laga till lite mat till morgonen, ikväll är det yoga och jag äter ett förstärkt mellis vid 16 tiden på jobbet....
 
Det jag äter idag är följande:
Frukost
Galett med kokt mager skinka, vatten, kaffe
 
Lunch
Kalkonkassler 3%,  omelett av två ägg, kaffe
 
Mellismiddag
Kesofrutti med fibrexflingor, 1 kokt ägg kallt skivat på en skiva lowcarbbröd, kaffe
 

1 kommentar:

  1. Jättefint brödfat att lägga Dukanbullar i;)
    Jag köpte semlor idag, 2 st.
    Nu är de uppätna av L & S och jag var inte alls sugen.

    SvaraRadera