lördag 2 februari 2013

Vilken härlig lördag!

Först fick jag sova ända till halv nio innan jag slog upp mina blå. Utanför fönstret var himlen blå och solen lyste stor och klar- det var -7grader kallt och en underbar vinterdag väntade där ute....

Efter frukost gjorde vi choklad och packade in våra ryggsäckar och skridskoutrustningar i bilen och for iväg mot Sluts brygga där vägen tar slut och vi har lilla båten med snurran på somrarna som vi åker med till landet...

Sambon som är inbiten skridskoåkare sen 40 år tillbaka ville prova om han kan åka skridskor nu när han fått nytt knä- och jag som fortfarande är nybörjare- ( (jag hade aldrig åkt långfärdsskridskor när vi träffades.....) behöver ju öva lite till....
Först tog vi sikte mot Alholmen- ön i Mälaren där vi har vår sommarstuga, isen var helt fanstastisk efter plusgraderna och regnet som kom i veckan har den frysit igen och är som en spegel... det var inga problem alls att åka och snart hade vi glidit till vår brygga....
Vi kan väl åka till norra udden? föreslog sambon, så det gjorde vi....och när vi kom dit föreslog jag att vi skulle åka runt hela ön, så vi fortsatte runt ön....

När vi var tillbaka vid vår brygga igen tog vi en paus- jag var jättetrött i fötterna och det smakade himmelsk gott med varm choklad, en liten saffransbulle, en banan och vatten....

Det här är en vanlig utsikt för mig på sommaren då vi lägger till med båten vid bryggnocken när vi hälsar på svärfar i stugan och sitter på bänken vid bordet och fikar eller tar ett glas vin.... om ett par månader sitter vi där igen i solen.....

När vi kom tillbaka till bilen hade vi åkt 11,5 km och jag var trött i högra foten och hade klarat av årets första vurpa.
När jag åker åker jag med stavar, men nu har jag ju ont i axeln och stakar bara ibland när jag måste ta mig över knögglor-stavarna är mest för balansens skull..

Ja, jag vet det sitter i huvudet...
När vi var framme vid bryggan där bilen stod var jag trött i hela kroppen på ett skönt sätt men i axeln hade värken från hell kommit, ändå var jag ovantligt pigg och glad och nöjd efter mina sköna timmar på isen i solen....

Kanske blir det en tur i morgon med....


När vi duschat tittade vi på "på spåret" på svt-play och sen somnade jag en stund innan vi gjorde middag, som bestod av entrecote och sallad och ett glas vin...

Så idag har jag haft en helt odukansk dag, men jag lovar att jag ska bättra mig redan i morgon...
Å andra sidan har jag bränt en del kalorier unde dagen.... så förhoppningsvis är det ett +-0 resultat idag....

i kväll blir det väl att lyssna"på melodifestivalen medan man kollar mail. bloggar och spelar lite spel med mobilen...

Ha en strålande lördagskväll...
                                                                  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar