söndag 3 februari 2013

I dag la vi allt annat åt sidan...

Allt det där jag skulle göra idag fick vänta- vi passade på att njuta av vädret och isen idag också för väderleksrapporten i går kväll spådde snö och regn för veckan som kommer, och snö och regn betyder att isarna förändras på ett eller annat sätt...

Vi utgick från samma ställe som i går- Sluts brygga ute på Munsö. Det är en liten märklig känsla att så här års åka skridskor på vattnet där vi annars seglar var och varannan veckan....

Vår lunch intogs i standkanten på den omtalade ön som Zlatan köpt i Mälaren och där han ibland kopplar av med jakt- vi såg några hjortar eller rådjur beta uppe på land när vi tog en vatten och kisspaus, så det finns fortfarande byten kvar för jägarna att fälla....
och jag hoppas att han förlåter mig, Zlatan för att jag kissade på hans marker....

Det var så skönt att sitta i solen och äta matsäck och få en välbehövlig vila, innan vi fortsatte...
17 km hade vi åkt när vi kom tillbaka till bilen, och jag kan erkänna- de sista 2-3 kilometerna var bara plåga- jag fick problem med höger fot och kramp bak i lårmusklerna......

Hemma igen var det bara att hoppa in i duschen- trött var jag men piggnade fort till, gjorde matlista och åkte till coop.
jag har inte behövt handlat på ett tag men nu var det min tur och himmel och pannkaka- de har snart flyttat klart i hela butiken- det kommer nog bli helt ok när de är klara men det blir nog lite förvirrande och extra spring innan man hittar det man ska ha.
Jag hittade i alla fall inte sjögräsnudlarna som ska vara så bra för oss Dukanister men fibrex fick jag tag i så efter middagen gjorde jag en sats chokladbollar för jag ville så gärna smaka de Amonazona gjorde häromdagen....

idag har jag skött mig med maten och haft en proteindag- kanske var det därför jag blev så trött under åktningen?

Frukost
Galett med en burk markrill, 1 glas vaniljyoghurt, vatten och kaffe

Lunch
Galett med fettfri mjukost och persilja, tre skivor kokt mager skinka, 1 kokt ägg, 1 kopp choklad av mellanmjölk, sötad med canderel

Middag
Torsk med räksås

kvällsgodis- chokladbollar

Det har varit en riktig friluftshelg- 3 mil på skridskor har jag avverkat- det är jag jättenöjd med, speciellt då jag bara åkt ett tiotal gånger och mer tar mig fram över isen än åker på det mest opimala sättet....
Det här är första gången jag verkligen njutit av att vara därute på isen, jag har inte varit rädd, inte frysit och inte slagit mig när jag ramlat. När jag kommit tillbaka till bilen har jag kännt mig trött men inte förbi av trötthet och dåligt humör- det ser jag som ett framsteg....

Det blir tidigt ner i sängen för mig i kväll- kroppen är skönt trött och i morgon är det måndag och en ny vecka startar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar