fredag 8 februari 2013

Så härligt....!

Igår kväll tog jag mig en 45 min lång powervalk i min ensamhet i mörkret och på stundtals oplogade gångvägar- Det var så skönt att komma ut och så skönt att ha det gjort när jag kom hem...
Det blev en sen middag- vid halv åtta åt jag två kokta viktväktarkorvar och en stund vid strykbrädan medan jag tittade på tv...

Redan då kände jag skillnaden....
Det gjorde inte lika ont längre i min arm/axel led - det kändes så härligt!

I natt har jag sovit nästan hela natten- vaknade och var och kissade vid tre och var inte så stel som jag brukar och hade inte ont - det var så härligt!
Jag somnade om sort och var så pigg och glad när jag vaknade.

Det har jag inte varit på länge... det var så härligt att känna sig utvilad, och lite skrämmande hur jag vant mig med att vara på dåligt humör av att ha ont hela tiden så länge...
Varför lät jag det gå så långt innan jag reagerade på hur jag betedde mig mot mina närmaste....?

Jag skäms när jag tänker på det.....

Det var otroligt halt på gården utanför huset- men det var nästan ljust och fåglarna kvittrade- det är så härligt att det blir allt ljusare och närmare vår och sommar för varje dag som går nu... och att man märker förändringen så från vecka till vecka....

Idag ska jag äta lunch med mina kollegor, och jag ska äta grönsaker- det ska bli gott- härlig känsla att jag klarat av mina 4 proteindagar för veckan och nu kan äta lite grönt idag och i morgon...jag har redan kollat matsedeln- det lutar åt kycklingsallad eller rimmad lax...

Nu ska jag sätta i gång och jobba undan så jag kan gå hem och ha helg utan dåligt samvete...

Önskar alla jag känner en härlig Fredag!


Matplan
Frukost
Galett med kokt mager skinka och mjukost med persilja, vatten, kaffe

Lunch- Trevligt att äta tillsammans med kollegorna i restaurangen idag:
Grillad kycklingkluuba med kokt grönsaker och lite råkost, vatten och kaffe


Middag
?

Vi hörs!

1 kommentar: