fredag 22 februari 2013

Testet..

idag hörde jag från min kompis Mona att det finns ett test som visar hur gammal man kommer att bli, kul att se om det hälsosamma livet man lever spelar någon roll....
Testet var på engelska, och jag inbillar mig att jag inte kan det språket så bra, sen jag arbetade med en amerikansk kock som hela tiden pikade mig av olika anledningar och mest för hur jag pratade hans språk.
Det slutade med kaos, gråt och kollaps och illamående lång tid efteråt när jag hörde det engelska tungomålet pratas. Jag slutade lyssna och läsa på engelska och klarade mig utmärkt tills min första sonhustru kom till familjen och engelska blev det enda sätt vi kunde komunicera med- då började jag om med att prata lite, och sen skrev jag lite.... men läser jag breven nu förstår jag att hon måste ha haft jättesvårt att förstå mitt primitiva språk....
Läsa engelska borde jag öva på, men så fort jag ser såna texter låser det sig någonting och jag hoppar över och frågar någon annan....

men nu var det ju testet, och jag är lite stolt över mig själv- för jag har tragglat igenom alla frågorna och jag förstod dem och förstod också vilka av svaralternativen som motsvarade det jag ville svara....

Och nu vet jag: Jag kommer att leva i 36 år till och bli 92 år.

Härligt!
Nu behöver jag inte längre stressa mig över att jag inte är i mål i min Dukanvandring än, om  36 år har det säkert ordnat sig....
När den tiden kommer, kommer min sambo vara 93 år om han fortfarande lever, om han inte gör det är jag nog ganska ensam.... förhoppningsvis sitter vi i vår soffa tillsammans och minns många fina år tillsammans...
min äldste son kommer vara 75 och hans son lilla Viktor som nu är 2 kommer att vara 34 och kanske pappa själv....

Undra om det finns vård av barnbarnbarn när den dagen kommer?



Idag är det redan fredag och jag vaknade efter en natt med dålig sömn med träningsvärk- först i armen efter biltvättandet i förrgår kväll och i ryggen och höfterna, antagligen efter lek och bus och kånkande av liten pöjk i går...
Sveda i halsen och nästäppa gör mig lite rädd för att jag håller på att bli förkyld, huvudet har varit lite tungt idag....
Att vara hemma nån dag är skönt men på bordet ligger alltid jobbet kvar och väntar- så är det ju för många så det är ju inget konstigt. Dagen på kontoret har varit lite lugnare än vanligt för många är lediga idag så jag har hunnit med det jag skulle göra gott och väl, men det ska bli skönt att komma hem och hoppa in i one piceen......

I dag får jag äta grönsaker så i kväll blir det grönsakswook till kycklingen, annars har jag ätit så här:

Frukost
galett med kalkonpastrami och lite philadelphia light, kaffe

Lunch
Mikrad Lax, kesoröra med dill och rom, 4 körsbärstomater

Mellis
kesella med funlight och lite fibrexflingor

Middag
Grillad kyckling utan skinn, wokade grönsaker

1 kommentar:

  1. Det finns ju saker man kan göra för att bättra på siffrorna, jag borde ta kontakt med husläkaren och förnya en del recept och göra en riktig besiktning.
    Det kan ge något år.
    Och så fort krafterna är tillbaks ska kag börja träna igen.
    Och i fas 3 blir ju kosten lite annorlunda med mer grönt och frukt, sånt är bra.
    Ha en bra söndag, kram.

    SvaraRadera