onsdag 6 februari 2013

Upp&ner, upp&ner...

I går morse blev jag glad- jag hade tappat lite vikt och hade bara 400 gram kvar till mitt första mål....
i morse hade jag gått upp 600gram och hade lite mer att tappa igen... det går upp&ner och ner &upp hela tiden och det känns som om det är bara tur att man råkar ställa sig på vågen på rätt dag...

Nåväl de senaste dagarna har det känts bra i kroppen och får jag bara hålla magen igång hoppas jag nå mitt första mål, att väga någonting som inte börjar på en åtta på lördag.....

Matmotivationen i veckan har det inte varit något fel på alls och jag tycker att det gått väldigt bra med maten- ja en sak har jag misslyckats med- jag glömde att jag skulle ha PV dag- äta grönsaker i går, så den här veckan blir det 4 proteindagar i alla fall....

Hela dagen idag har jag laddat för att gå till simhallen och träna i kväll- jag tänkte testa deras gym och sen simma lite- i kväll är det lugn simning med tända ljus, soft musik och skum belysning.....
men när jag kom hem tog det ett tag att plocka ihop kläder och framförallt att hitta baddräkten- till slut fann jag den- i väskan där jag packar badgrejorna- vem kunde ana det?

Det var ett tag sen jag simmade, förstår väl alla nu. Det fanns en tid för sådär tio år sen då jag simmade 2-3 gånger i veckan.... den gamla goda tiden då jag varken hade ont i mitt knä eller min axel... på den tiden kunde jag hitta minsta lilla badpinal i mörkret om någon väckte mig mitt i natten.....

När jag till slut var klar att åka insåg jag att klockan började bli mycket- och det fick bli en promenad runt i kvarteret istället... nu är väskan packad i alla fall men i morgon blir det nog ingen simning- jag ska ju få min kortisonspruta och har ingen aning om hur det kommer kännas efteråt eller om jag får några vilorestriktioner....

Ja, i morgon är det en annan dag- en proteindag som idag och så här blev dagens meny:

Frukost
Galett med kalkonskivor och lättmjukost,1 glas fettfri 0,2% yoghurt med fibrexflingor, kaffe, vatten

Lunch
heta Pannbiffar med naturell keso, kaffe

Mellis
kesella med funlight, 1 kokt ägg, kaffe

Middag
Korvstroganoff, chokladbollar, kaffe

I morgon är en annan dag, men nu är det onsdagshemmakväll....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar