tisdag 19 februari 2013

Beslutsångest...


Varför är det plötsligt så svårt när jag ska bestämma mig för någonting? Jag vill göra saker och jag har massor med planer och önskemål om vad jag ska eller vill göra....

I går åkte jag till IKEA Barkarby på väg hem från jobbet, det är bara en liten omväg och jag var hemma bara knappt en timme senare än vanligt.
Jag har ideer om att göra om lite i hallen- vår hall är så liten att man kan inte göra så mycket i den för att förnya sig.... en ny byrå skulle bli bra.
Jag hade sett ut den bästa i katalogen och snirklade mig igenom möbelutsällningen som innan man kom till byråerna gick igenom sängavdelningen.
Just ja, jag vill ha en sänggavel också och jag har sett en sån också som skulle passa bra- lätt att montera och allt.

Men väl där var den inte alls som jag tänkt mig, så det blev ingen gavelaffär....
Det blev ingen affär alls för när jag kom till byråerna tappade jag lusten, den jag sett ut- var den så mycket bättre än den vi redan har?
Borde den inte kunna vara lite bredare? Det hade jag ingen koll på... för när jag köper min nya byrå ska den inte stå på samma ställe som den vi har nu.... och den väggen är ju lite större...
Kanske bäst att vänta och mäta och fundera ett varv till.....

Jag är nog den enda som kan åka till IKEA utan att köpa en enda grej- inte ens en korv i Sveriges billigaste korvkiosk blev det, inga servetter och inte ett enda litet värmeljus.

Och i fyndhörnan kunde man köpa fina exemplar av nästan utblommade orkideér.

I bilen hem ville jag stanna någonstans och sätta mig och gråta en skvätt, jag kände mig misslyckad- vad har hänt med mig, varför har jag fått så svårt att bestämma mig för vad jag vill?
Och när och varför började jag blanda in andra i mina val? Jag har kommit på mig själv med att tänka: Men det där vill nog inte sambon ha hemma....elller vi har ju en liknande, den kan väl duga?

Och det är inte bara när jag ska köpa nåt, jag är lika velig om allting.....

Hemma från det stora varuhuset tog jag tag i mitt nya projekt "Sluta skjuta upp saker" och plockade fram strykbrädan och ställde mig och strök, sen plockade jag tillbaka allt igen, ställde undan symaskinen jag tog fram för någon helg sen och tygerna som skulle bli nya kuddar och gardiner.....
sen släckte jag belysningen till grangirlangen som sitter kvar på balkongen sen jul och tog tag i högen med både lästa och olästa tidningar som samlats på mitt sängbord sen i höstas då jag tog tag i den förra gången....
Sen blev det filmtajm och jag orkade hålla mig vaken hela filmen! troligen för att jag åt popcorn...

Matmässigt gick det i proteinens tecken hela dagen, ända till jag föll för de vita små knollrisarna i skålen....

Frukost-
Galett med kalkon och philadelpiaost
Lunch-
Lövbiffrest från lördags med en klick keso
mellis-
kalkonskivor
middag-
kesofrutti med solros frön, pumpakärnor

popcorn och lite cola light

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar