onsdag 20 februari 2013

Tom...


....idag är jag tom på ideér, tom på energi, tom på...? som en tom sopsäck.
Känner mig tjock och fet och svullen- men än har jag inte fått magknip som jag haft varenda dag den senaste veckan....
Suck!

- Näe nu är det dags att rycka upp sig, hög tid...

Jag fortsätter mitt projekt "sluta sjuta upp..." i kväll har turen kommit till bilen- den  måste tvättas, nu är gatorna rena och snart blir det kallare- mycket kallare ska det bli i helgen... det är bra, då håller biltvätten lite längre....
Och på samma gång ska jag gå och tömma de kassar med opantbara tomflaskor som står i garaget- lagom mycket att pyssla med en vardagskväll mitt i veckan....

och så ska jag laga till lite mat- köttfärs och de där spännande sjögräsnudlarna jag köpte för nån vecka sen...

I går skrev jag inget i bloggen- det var en dag som mest gick åt till att serva med kaffekokning och ta emot telefonmeddelande- det var styrelsemöte och alla stängde av sina telefoner.....

På kvällen var det yoga och jag fick  beröm- Jonathan tycker att jag gjort många framsteg den senaste tiden- kanske inte så konstigt, nu gör det ju inte ont i armen så fort jag rör den eller kommer åt....
Efter yogan blev det lite te och sen drog jag täcket över huvudet och sov som en stock....

På tal om att svara i telefonen- idag har jag blivit utskälld av en oförskämd försäljare från skåne-( Jag vill redan nu tala om att han hör till de "svartlistade" i telefonlistan )Han frågar efter fastighetskötaren på en viss fastighet- jag säger att jag tyvärr inte kan koppla till honom och undrar om jag kan ta ett medelande?
jag skulle inte svara med en motfråga! och eftersom jag var en växeltelfonist kunde jag lika gärna hämta kaffe åt honom- utan mjölk och socker!!! vräkte han på med sin skånedialekt....
jag talade om för honom att vi är ett litet företag och att alla svarar i telefonen så någon växel sitter jag inte i precis.....

Jag har hört av de som varit ute idag att det inte är så skönt ute som igår- det känns inte bra eftersom jag ska ta en promenad det första jag gör när jag kommer hem....
allstå innan matlagning och biltvätt....

Dagens mat- proteindag med lite fusk

frukost
galett med kokt skinka och lite philadelfiaost, kaffe, vatten

lunch
fiskgryta- tyvärr med ett par potatisar i, kesella med funlight, grönt te, vatten

mellis
kaffe och finncrisp med kalkonkött

middag
köttfärs med sjögräsnudlar


Ha en  mysig onsdagskväll i blåsvädret.


2 kommentarer:

  1. Men vilken mupp!
    Skåningar ska vara goa och glada, inte muppiga, men jag vet hur det kan vara.
    Har fått skäll många gånger när jag satt i supporten, för sånt jag inte ens jobbar med, och ibland har det varit svårt att behålla lugnet och inte snoppa av dem.
    Jag tar shiratakinudlar till mkn köttfärssås, det blir nog bra.
    Men jag skulle vilja hitta sjögräsnudlarna så man kan jämföra.

    SvaraRadera
  2. Lite nyfiken på galett? Vad är de å hur gör man?
    Typ omelett lr?
    hur funkar dukan annars tycker du?

    SvaraRadera