torsdag 7 februari 2013

Det var så vackert...


Idag hade jag lite sovmorgon- jag skulle ju till Sofiahemmet och min axelläkare för att få en spruta och det var ingen idé att åka till jobbet före.
Jag tycker det är jobbigt när jag ska in till city, speciellt när jag åker hemifrån vid åttatiden- det är så mycket trafik och det går väldigt trögt vid Brommaplan, de gånger jag sitter i de där köerna brukar jag tänka på de som är emot förbifart Stockholm- de skulle behöva åka den där vägen lite då och då, speciellt skulle de ha en tid att passa- det funkar aldrig....

I morse var det ett otroligt vackert vinterlandskap jag fick åka i, så det gjorde inte så mycket att det gick sakta på så sätt- jag hade så mycket fina snöiga träd att titta på.....
och jag kom ju fram 10 minuter före min läkartid.... ( det tog alltså drygt en timma att åka en sträcka som enl. Eniros vägbeskrivning ska ta 29 min.) och jag hade tur- jag hittade en parkeringsplats direkt och slapp leta.
och så här vackert var det utanför sjukhuset 09.10 i morse....

 
 
 
Doktorn visade mig röntkenbildera, både de som togs förra gången i okt -11 och de som togs nu, man kunde tydligt se att förslitningen blivit vuxit, tyvärr så mycket att hjälper det inte med kortison nu och han behöver operera är det lika bra att byta leden.... så nu hoppas jag att det kommer att fungera den här gången....
Det gjorde lite ont när han drog in sprutan till leden, men redan när jag kom till jobbet kände jag skillnad- det gjorde inte ont att öppna dörren i entrén.
 
Mitt problem i axeln har jag för att jag har en förslitning, en artros- det är en inflammation som angriper ledytorna och man kan inte förklara varför det startar och vem som får det, det har inget att göra med att jag har jobbat hårt och tung i kök eller restauranger och det blir inte bättre för att jag har ett lättare arbete på kontor nuförtiden.....
men träna ska jag göra och se till att hålla armen rörlig.. så det ska jag passa på att göra nu när jag är smärtfri..... för tränade muskler kan hålla värken borta eller i alla fall skjuta upp en eventuell operation....
 
Idag har det snöat hela dagen och mer ska visst komma....
 
Idag är det torsdag och min 4.e proteindag i rad- det var ju inte så min veckoplan såg ut men nu blev det så, det här har jag ätit idag:
 
Frukost
Galett med 3 skivor kalkon, en dubbel nespresso, vatten
 
Lunch
Starkra pannbiffar och ett par matskedar keso, kaffe
 
Middag
portions Lax. vv korv eller pannkaka? jag har en del att välja på, får se vad jag har lust att laga när jag kommer hem....
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar