onsdag 13 februari 2013

Lunchdejt....

har jag varit på idag!
När en av "de vackraste männen jag känner" ringde och sa att han var i närheten och frågade om jag ätit lunch? sa jag:
JA Tack!
Inte skulle du tacka nej till ett sånt förslag heller?

Jag kastade på mig jackan och kammade till mig lite och efter ett par minuter plockade han upp mig på gatan utanför jobbet, och så åkte vi.....

Ett par minuter senare fick jag lååång nästa- för restaurangen jag valt var stängd för ombyggnad...
ytterligare ett par minuter senare stod jag på stället vägg i vägg med det första och valde...

Idag har jag syndat lite.... och ätit hamburgare....
jag skulle ätit köttfärsröra ändå så så långt var det ju rätt, men bröd eller sallad stod inte på min meny förståss... så simsalabim: idag blev ingen proteindag- det blev en slarvig grönsaksdag....

Eller lunchen blev det, resten av dagen kommer att bli lika proteinrik som jag planerade att det skulle bli...

När vi ätit tog vi en liten promenad i kvarteret, bla var vi in på coop där jag köpte presenter till mina barnbarn ( varsin tidning med present i och lite godis) och den vackra mannen köpte choklad till sin personal att få i morgon på alla hjärtans dag.

En sån chef skulle man ha, eller det kanske är bra att jag inte har det....

Sen körde han mig tillbaka till jobbet medan han pratade med en kollega som ringde.... precis när vi skulle ta farväl.....

Vem den vackraste mannen jag känner är?
Min  yngste son- vad trodde du?

Dagens ej perfekta dukanmatplanering:

Frukost:
Galett med skivor av kalkon och lite philadelpia 5%, kaffe, vatten

Lunch:
Hamburgare med bröd, lite sallad, vatten och kaffe

Middag:
Fisk med räksås och krabbstjärtar

Och i kväll blir det som tur är lite träning igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar