lördag 9 februari 2013

Härlig lördag!

Den här lördagen har varit ovanligt härligt ledigt och inspirerande- jag har fått en hel del gjort och ja, dagen har varit som jag vill att en ledig dag ska vara....

I går kväll blev det sent innan jag kom i säng, jag somnade till Skavlan men sen vaknade jag och såg två filmer- den senare började ganska sent och var en härligt sentimental historia.... klockan var två innan jag släckte lampan... och hoppades få sova till niotiden åtminstone- vi hade ju inga planer för vår lördag som krävdet tidspassning direkt.....

Det skulle ju bli snöstorm också!

Jag vaknade dock redan vid åttatiden för jag var kissnödig... sen kunde jag inte somna om- och av snöstormen syntes inte ett spår, inte ens en snöflinga.....

Efter frukost och plock i köket tog jag bilen till Vällingby och sen till coop- apoteket och lifebutiken fick besök och jag kom hem med rosenrot, alvedon, ipren och ett tillägg som rekomenderas till oss som lider av artros- det andra medlet som äts i komination med det första fanns inte på "mitt" aptek- men på ett annat kunde det beställas och kommer i veckan...

En av grannarna har flyttat idag och hissen har varit upptagen hela förmidagen- när jag kom med alla kassar från coop kunde jag inte stanna framför porten som vanligt utan fick släpa allt från garaget- det var tungt och inte bra för armen och när jag kom in i porten var hissen överfull av flyttsaker från grannen- jag fick stå och vänta medan den tömdes- för att bära allt upp fem våningar- det var inte att tänka på....

Jag laddade med lite mellis och skulle gå på powervalksrunda men hann inte gå så långt innan jag blev upplockad av gubben som ville att vi skulle åka till Stinsen i Sollentuna för där finns Löplabbet och där ville han köpa sig nya joggingskor.....

När vi kom hem därfrån började jag pyssla med de löpare, kuddfodral och tyger jag ska sy nya gardinkappor och kuddfordral av- på hemköp fanns en jättefin tulpanmönstrad gardin som jag blev inspirerad av, men hemma i skåpet kom jag ihåg att jag hade liknande tyg- så nu blir det nysytt vilken dag som helst....

Så lagade jag middag och lagom till mello kunde vi slå oss ner i soffan, mätta och nöjda....

Ja jag är väldigt nöjd med min lediga lördag- idag var en PV dag och då fick jag äta grönsaker- det här har jag ätit...

Frukost:
galett med kokt skinka, kesofrutti, kaffe, vatten

Mellis:
Proteindryck med lite hallon och naturell yoghurt

Middag:
Spökkyckling med bkomkålstabuolle, 1 glas vitt vin, och mycket vatten, kaffe

I morgon är en annan dag- Söndag och Vikingarännet... vi ska gå ut med skidorna på isen och titta lite- det är inte så långt till målet som är i Hässelby strand i år.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar