söndag 17 februari 2013

Lördag och Söndag...

Ja, veckorna går fort och helgerna också. den här helgen känns lite extra kort eftersom jag jobbade i går.
Det är inte vanligt att jag arbetar på helgerna nu förtiden, men det fanns en tid i mitt liv då det var det jag ägnade mig åt varannan helg tom....

Nu ligger jag lite väl på minus i mitt kompsaldo, vilket varit lite stressande då jag gärna går tidigare nån dag ibland för att hämta barnbarn på dagis eller shoppa lite eller fika med någon i city....

Det var väldigt grått och trist utomhus i går, så det gjorde inte så mycket att jag tillbringade några timmar i arkivet där det fanns en hel del pärmar som skulle arkiveras eller slängas.
När jag var klar hade jag fyllt fem flyttlådor, två soptunnor och mitt minuskonto var lite mindre katatrofiskt tomt och jag var trött i fötterna....

På hemvägen stannade jag till vid vårt coop och handlade- där är jätterörigt just nu för de bygger om och flyttar runt i hela butiken.... mycket gå och leta för att hitta blir det.... men jag hittade i alla fall lite grönsaker och lövbiff att göra middag av.....

Lite sen middag och sen blev det soffan där jag somnade ganska fort efter melodifestivalen....

I dag var det nästan lika grått ute och vi gjorde en utflykt till Gustavsberg och båtutställningen där.
Vi önskar ju oss en lite större- i alla fall lite bredare båt än den vi har nu och lite modernare förståss.....
Jag märker att för varje gång jag är på båtmässa att jag genom att jag nu vistas i båten vi har får erfarenheter och förstår vad de pratar om på ett annat sätt nu än när jag var på båtmässa första gången..... (det var ett par år innan jag träffade min kapten...)
Först var jag helt faschinerad bara över att se en båt inuti, och sen när jag fick en "egen" båt att gemföra kan jag ju gemföra och se för och nackdelar med saker och lösningar.....

Ja det blev inget köp idag heller, och jag vet inte om vi är något närmare att veta vad det är för sorts båt vi vill ha.....

Efter båtarna åkte vi till träningslokalen och tränade- jag började med en halvtimme på löpbandet då jag avverkade 3 km i raskt tempo- innan jag cyklade 20 min och körde lite stryketräning.
Tyvärr hade jag inte min pulsklocka med mig så jag har ingen aning om hur mycket kalorier jag gjor mig av med.... men jag har ändå tränat bra en timme vilket känns mycket bra.

Dagens middag blev kaptenens goda fiskgryta med lax, torsk, körsbärstomater, morötter, purjo, vitlök och saffran som jag tog lite low carb bröd till....

Medan han lagade middag städade jag kryddskåpet och frysen- i kryddskåpet hade det hamnat en hög salt på en hylla och i frysen hittade vi ingenting. Nu har jag kollat igenom och skrivit upp vad vi har där och så har vi bestämt att vi ska ta av det vi har där i veckan och inte handla hem något förrän på helgen....

men i morgon blir det rester av lövbiff till lunch och dagens gryta till middag.... och jag har fortfarande inte lagat till de där sjögräsnudlarna jag äntligen hittade förra helgen jag handlade... de står kvar på sin hylla i skafferiet- kanske skulle jag göra en inventering där också...?

Nu ska jag njuta lite i soffan en stund- Så ska det låta brukar vara en trevlig söndagsunderhållning innan det är dags att göra kväll....


1 kommentar:

  1. Jag köpte fler shiratakis, men vet inte vad jag ska göra. De blev inte så smarriga sist.
    Får väl bli wok en grönsaksdag, köpte glasnudlar som familjen ska få. Då ser det ju ut som om vi äter likadant.

    SvaraRadera