torsdag 21 februari 2013

Den bästa dagen....

på länge.....

När jag var på väg hem från jobbet i går kom ett sms med en fråga: Lilla killen är sjuk, har du möjlighet att vabba?
 En koll med chefen och jag kunde svara: Jag kan komma i morgon...

Så idag har jag tillbringat dagen med världens bästa Hampus, som inte var så dålig idag, han hade sovit i stort sett sen han kom hem från förskolan i går... lite snuvig och lite hostig men pigg och glad- dagen har vi tillbringat mest på golvet byggandes bilbana, tittandes på tv och så var vi och handlade- massor av batterier så att alla bilarna till banan fungerade igen.....

På förmiddagen kom ett MMS från framtiden: Det var en ultraljudsbild på Alex som berättade att han längtade efter att träffa mig. Jag får vänta ett tag till förståss, för om allt går bra och han passar tidtabellen blir det inte förrän i mitten av juli.....

På väg hem stannade jag vid coop för att handla lite färskvaror- där var ännu rörigare än i helgen när jag var där senast.... nu är allt snart helt omflyttat.... att fler än jag tycker att det är frustrerande förstod jag i mejerihörnan när en karl plötsligt ställde sig med ryggen mot mjölken och högt och tydligt utbrast till alla och en var som ville/kunde höra:
"Nu när de har flyttat omkring allting kan de väl passa på att ställa allt i bokstavsordning så man hittar!!!"

När jag ätit min middag började jag hänga undan jackor i hallen- det slutade med att nu är den ommöblerad- ja vi har en väldigt liten hall så det går inte att flytta runt allt för mycket, men lite annorlunda blev det och nu känns den lite större.... fast jag ställde dit min stora fredskalla, hoppas den trivs därute, den tog upp stor plats i vardagsrummet....

Torsdagar är proteindagar och idag har jag klarat det riktigt bra, kanske var det bra att inte vara på hemmaplan?

Frukost: kesella blandat med keso och strött med lite frön och fibrex

Lunch: köttäfrs och nudlar

Middag: galett med kalkon

Antikrundan, strykning, bloggläsning och skrivning, prat med en av sönerna osv är kvällens tidsfördriv....


....och i morgon är det fredag och slutet på veckan....

1 kommentar: