måndag 25 februari 2013

skriver i kapp...


Så var det måndag igen och jag är tillbaka på kontret igen, ute har det varit en fantastisk strålande vinterdag, tänk att solen kom lagon till första sportlovsdagen....
Men i morse var det kallt och jag gick upp på vinden och hämtade ner mina pälsar och tog den ena på mig- det var varmt och skönt.....
På måndagarna har jag till uppgift att handla med mig mjölk till veckans kaffe, ofta springer jag in på okmacken på gatan och köper det, idag kände jag mig urfåningt  utittad när jag gick utanför och in i butiken, innanför fönstret satt ett par gubbar och drack frukostkaffe.... Jag kände deras domar i ryggen....
Där går en sån där som tror hon är nåt för hon har päls.... trodde jag att de tänkte... Det kanske de inte alls gjorde men genom sig själv känner man andra....

Jag är egentligen emot att man dödar djur för att klä på sig deras skinn.... å andra sidan är båda mina pälsar arvegods och från en annan tid när man tänkte annorlunda- riktigt bra sekond hand kappor med andra ord med fördelen att jag vet vem som haft dem före mig- den ena är min farmors och den andra svärfars sambo- jag har ingen aning om vad det är för skinn i dem, men det skulle jag gärna vilja veta och om de har något värde......
Kan ju vara bra att veta vad det är för päls om något skulle hända med dem och försäkringsbolaget skulle undra.....

Helgen gick fort, jag har varit ganska social av mig den här helgen och träffat två av mina söner, ett barnbarn och ett väntande barnbarn som ligger i sin kokong i mammas mage och sprattlar.... och en stund i går fick jag vara hantlangare också och hålla i när de nya takskivorna skulle upp för provning i båttaket. Snickaren- min gubbe- har varit duktigt med sina mallar och det kommer säkert bli jättefint när allt är klart.
På varvet är jättemycket snö, det känns som om inte allt kommer hinna smälta undan tills båten ska i sjön, fast det är ju mer än en månad till och kommer vårsolen fram allt mer nu så kommer det gå fort och det kommer bli blött.

Som utanför mitt garage, precis där jag går ur bilen när jag öppnar garagedörrarna är en jättepöl, jag tänkte inte på det i fredags när jag kom hem och landade mitt i pölen med mina läderstövlar- jag studsade fram till dörren, det var värre att studsa tillbaka till bilen igen.... nästa år får jag nog köpa mig ett par nya, för de jag har nu mådde inte så bra av allt vatten.....

De senaste två veckorna har jag haft problem med magen- den är svullen, det bubblar i den och jag har haft vädliga problem med magknip och illamående, det har inte varit kul och jag har stresströstätit en massa saker jag inte bör..... sen har jag mått ännu mer illa. Därför har jag inte någon vikt att redovisa den här veckan, det känns så onödigt att lägga lax på löken och sen må ännu sämre så jag fortsätter med mina proteindagar den här veckan som om ingenting hänt och hoppas att den här veckan går bättre.....

1 kommentar:

  1. Haha, nä lägg inte lax på löken du, men tvärtom brukar det väl vara?
    Trist med magen men ät inte sånt som gör det värre.
    Då blir både magen och vågen sur.
    Och då blir Flisan sur, en ond spiral alltså.

    SvaraRadera