fredag 15 februari 2013

En komplimang....


I går på lunchen fick jag sällskap av vår extrajobbare- en kille på 19-20  som jobbar här ibland.... hans pratade just med sin flickvän i mobilen, sen pratade vi om vad han skulle köpa till henne i alla hjärtans dags present...
Hon gillar att sticka förstod jag- men eftersom hon är en fattig student var det dyrt med garn....
och så skulle hon få någr rosor.....

Killens pappa är en av mina kollegor och fyller snart 50 och jag frågade:  Vad hittar ni på åt W när han fyller år? ( jag brukar bli inblandad på nåt sätt när det fylls här på kontoret...)

Vi pratade lite om det- vad hans pappa kunde få och så... så sa jag: Nästa år har jag ett jobbigt år med födelsedagar- en son fyller 40, min bror 50 och pappa 80 och så suckade jag: det blir tufft!

Killen tittade på mig, undrande....

Har du en son som är 40?

Ja- T som jobbade här förut är ju min son?

-Näe....


Ja, inte vet jag vad han tänkte men jag tog det som en komplimang, att folk fortfarande blir förvånade när de hör hur gamla mina kids är numera....

Att jag själv inte heller kan fatta att de där små barnen nu är fullvuxna män som snart är i mitt i livet krisen redan- det är en ekvation jag inte får ihop i min hjärna....



Vid sjutiden var det dags för domen hos tandläkaren- jag hade inga hål! och var värd både en guldstjärna och ett bokmärke.....
men jag hade samlat på mycket tandsten, sa tandläkaren Bea.

- Vad kommer den ifrån, frågade jag, jag hade aldrig problem med den när jag bodde i uppsala- kan det vara något med vattnet?
- Ja, jo det kanske kan spela in, men mer sant är nog att man får annan salivsammansättning när man blir äldre...
- så det är så man märker att man passerat 50???

Det spelar inte så stor roll, nu är det putsat och klart för den här gången och jag har ett helt år framför mig till nästa besök i stolen

Härligt!

Härligt med fredag idag- vart tog den här veckan vägen?

För ett tag sen träffade jag en kvinna som undersökte mina chackran-  hon kom fram till att jag borde bevaka min kvinnliga sida lite mera... att jag har ont i höger sida av kroppen när jag har ont, skulle kunna bero på en obalans i kroppen och tryckte undan min kvinnlighet.

Så idag har jag klänning med skärp och örhängen, har bytt kängorna mot stövlar och jackan till kappan.
Det känns lite ovant men ganska bra....

Och gubben hemma tyckte att jag var fin.... så jag fick en komplimang idag med-






Härlig fredag på er!
 
 
 
 

Fredagsmatplanen ser ut så här:

frukost- galett med kalkon och en klick philadelphia, kaffe, vatten

lunch- sjuden torsk med räksås och kräftstjärtar

middag- galett med ett salladsblad, räkor, dill, skivat kallt ägg, rom, lite lättmajonäs = räkmacka



1 kommentar:

  1. Det är bra med komplimanger, det behövdes nog i kontrast till kommentaren hos tandläkaren.
    Fast jag vet inte jag om åldern är boven, jag är ju också 50+ och hade för en gångs skull ingen tandsten.
    Men du måste ha varit väldigt ung när du fick din äldsta son, fördelen är ju att du får njuta av barnbarn.
    Min jänta som bara är 12 får jag nog vänta många år på innan det blir smått, får väl hoppas man är en hyfsat pigg och alert gammal mormor när det är dags.

    SvaraRadera