tisdag 5 februari 2013

Trött..


I natt blev det inte mycket sovit kändes det som, kom i säng vid halv elva men har vaknat flera gånger i natt och vänt och vritit på mig...
Tänkt i sömnen, varit stel, haft ont, vaknat och kissat- till slut stängde jag av klockan och gick upp en kvart förtidigt...

och ställde mig i köket och lagade mat till lunch, middag och frukost.

Det är tisdag och yogadag- det innebär att jag äter min middag på jobbet redan vid fyratiden. Ibland är det ganska skönt att äta då det är ju i mellanmålstiden, men ibland som idag är jag inte alls hungrig och äter bara för att det ska göras...

Dagarna går fort nu, det är mycket på jobbet som ska fixas och det känns som om det är likadant hemma- det finns fullt med saker jag tänker på att jag vill göra, men som jag ändå inte ens börjar med. Det gör att jag nästan alltid känner mig otillräcklig och missnöjd...
Men vad jag ska göra åt det, det har jag inte kommit på ännu....

Och en av alla de där ogjorda sakerna är att jag vill få till en ordentlig svettig givande träningstimme tre gånger i veckan- tur att jag åkte så mycket skridskor i helgen och fick träningsvärk för nu blev det ju inget svettande varken i går eller idag.
I morgon funderar jag på att åka till sporthallen i Vällingby och testa att kombinera lite träning med simning- det var längesen jag simmade nu för axelvärken, men kanske ska jag passa på att göra ett försök innan jag får min kortisonspruta på torsdag morgon- sen får jag väl hålla mig lugn med armen ett par dagar i alla fall- tror jag....

Ännu en proteindag som gått med glans, det här har jag ätit i dag:

Frukost
Galett med kalkonskivor, te, kaffe och vatten

Mellis
1 kopp kesofrutti

Lunch
1 portionsbit Lax i 1,5 dl fisksås, 1 brk makrill i tomatsås, kaffe

Mellis
2 chokladbollar, kaffe

Middag
1/2 pkt kalkonbacon i omelett av 2 ägg+ vatten

Kväll
En kopp te och några skivor kalkon? brukar kännas bra efter yogan.


1 kommentar:

  1. Vi är ju så trötta att vi inte orkar göra annat än rätt.
    Matmässigt alltså. Om jag är pigg i morgon ska jag baske mig göra våfflor till frukost. Dukanstyle förståss.

    SvaraRadera