tisdag 20 september 2011

Crusingdag 57 / 76 P

P som i parkera igår och parkerat har vårt bredband så jag kunde inte skriva i går och parkerat har också vikten den här veckan, ja ska jag tala med min sanna tunga har jag gått upp ett par hundra gram igen.
Det är inte roligt men jag är glad att jag vet varför.

1. Magen har krånglat ett par dagar och satt sig i P läge den också.... hur jag än försökt så har det inte gått att få till nåt sen före helgen..
2. I helgen slarvade jag lite med att dricka vin- fast jag visste att jag skulle minska min viktnedgång och fast jag egentligen inte behövde, gubben hade jour och de helgerna brukar ingen av oss dricka alkohol inte för att jag måste avstå men det brukar bli så, jag har aldrig gillat att dricka om inte mitt sällskap gör det.... så jag är väldigt besviken på mig själv...
Dessutom åt jag lite av äppelpajen jag gjorde till min älskling i lördags kväll... inte så mycket men det var väldigt onödigt när jag inte skulle...
3. Jag har känt mig onöjd på nåt sätt de sista dagarna..... inre stressad och ryckt i kylskåpsdörren lite väl ofta när jag var hemma.... jag tror att det kan bero på vinet och pajen att det triggade igång olustkänslorna....
Men jag vet inte vad det berodde på att jag gjorde de där onödiga valen- jag var ju så nära att komma under 80 siffrorna.

I går tog jag i alla fall en P dag, och så fick jag igång magen så förhoppningsvis är jag nu på väg mot det där målet i alla fall, min 57.e dag åt jag så här:

Frukost: Havrekligröt med krossade linfrön och minmjölk
Lunch: Grillad fläskfile och kesoröra med rödlök
Mellis: 1 halv bit carlsbröd m skinka
middag: 1/2 grillad kyckling utan skinn och en dipsås av lättyoghurt/ kesella och kryddor
kvällen: 0,1% yoghurt med kanel och canderel

När jag skriver det här är det min 58:e dag och planen är att jag ska äta kyckling till lunch, men hur den här dagen blir det skriver jag kanske i morgon, om nu inte bredbandet funkar igen när jag kommer hem- under kan ju hända....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar