torsdag 8 september 2011

Dag 47 /76 Torsdag

Redan torsdag, bara en dag till kvar av veckan! jisses vad tiden går fort. Och för längesen bestämde jag mig för att redan i crusiefasen vänja mig med att det är proteiner som gäller när det är torsdag.
Tror att jag har fått till en rytm som passar med proteindag på måndagar, tisdag och torsdag och protein/grönsaker övriga dagar. Har märkt att ju mer tiden går släpper jag allt mer på planeringen och improviserar mera än i början och att jag ibland blandar ihop vilken typ av dag det är... då är det bra att kunna gå tillbaka hit till dagboken och titta tillbaka. Idag har det blivit:

Frukost: havrekligröt med keso, linfrö och kanel med minimjölk
Förmiddagen: 1 kokt kallt ägg
Lunch: äggröra på 2 ägg, två kokta magra korvar
Eftermiddag: 1 bit carls bröd med 2 skivor kokt mager skinka
Middag: Köttbullar och några bitar paj jag exprementerade fram förut och lade i frysen ( tacoköttfärs och Amazons formbröd - Tack för receptet! )

En kvällspromenad men inget kvällsfika i dag, jag känner mig hängig kanske beroende av min medicin så i kväll ska jag se till att hamna i sängen i tid.

3 kommentarer:

  1. Vassego, fast det var inte mitt recept, jag hittade det på forumet.
    Men hur gör du paj av formbrödet då?

    SvaraRadera
  2. Pajen såg inte ut som en paj direkt, mera som bröd fyllt med köttfärs. Jag uppfann det när jag skulle till Furuvik med barnbarnen häromsistens och gjorde piroger åt dem.
    Jag hade stekt köttfärs med tacokrydda och lite lök, det blev en kryddig färs som när man äter tacos, så blandade jag till smeten till formbröden och hällde i en form, lade köttfärsen ovanpå och tryckte ner den lite i smeten, och så in i micron precis som vanligt...
    Eftersom färsen var stekt och klart blev ju allt klart samtidigt.

    SvaraRadera
  3. Vad fiffigt, kanske man skulle ta och prova.

    SvaraRadera