tisdag 20 september 2011

Dag 58/ 76 i mitt crusingliv

Äntligen fungerar både bredband och telefon här hemma och allt blev med ens som vanligt.... idag har det varit en helt vanlig dag med jobb och grått på himlen, men regnat har det inte gjort i alla fall...
Idag vankades det tårta för andra gången den här veckan på jobbet- en kollega fyllde år och hos oss bjuder födelsedagsbarnet på tårta..... den här veckan slumpar det sig så att tre fyller dagarna i rad- så mycket tårta blir det.....
När jag kom hem från jobbet var jag snabb att dra på mig träningskläderna, starta Sprtstracker progammet i iphonen och dra ut på walkingtur. Tyckte att det kändes trögt ett tag och försökte öka farten men orkade bara inte, när jag kom hem och läste av min sportapp såg jag att jag gjort en rekordtid så det var ju inte så konstigt då att jag tyckte att det var ansträngande....
Efter dusch och middag blev det lite köksförberedelser, på torsdagkväll kastar vi loss från bryggan och behöver äta på vägen så nu står en paj till kära gubben och en skink/ äggstanning till mig i ugnen. lite Carlsbröd har det också blivit och i morgon tänker jag göra lite stekpannebröd som är bra att ha istället för tunnbröd när man vill göra matsäcksrullar.
Idag har det gått bättre med ätandet, jag blir godissugen på eftermiddagarna och idag tog jag ett kokt ägg för att mota bort suget, och jag tror att det hjälpte, annars har dagens meny sett ut så här:

Frukost: En skål med lätt vaniljyoghurt m 1 msk havrekli, 1 msk krossat linfrö
Lunch: 1/2 grillad kyckling utan skinn
Mellis: 1 kokt ägg
Middag: 1,5 dl sparrissoppa, 1 bit Carlsbröd m 2 skivor kalkon
Kväll: Kaffe latte på minimjölk, några skivor kokt skinka

Jag vet sen förut att just stress sätter käppar i hjulen för mig därför har jag tänkt en del på att få lite lugn och ro just då jag äter, att inte kasta i mig maten och att vara här och nu, att inte syssla med andra saker samtidigt..Det låter lättare än det är i alla fall när klockan på morgonen tickar iväg på nåt omärkligt sätt och man alltid är ute i sista minuten....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar