tisdag 13 september 2011

Dag 51/76 Proteindag

En vanlig ovanligt blåsig tisdag- på jobbet hände inte någonting speciellt spännande utöver de vanliga allamöjligasysslorna och att min närmaste chef tyckte att jag skulle gå till en av ägarna till företaget och föreslå att vi ska åka på julbordskryssning när vi avtackar vår VD som slutar i månadsskiftet Nov- Dec....

Efter jobbet åkte jag till yngsta barnbarnet så att hans mamma fick utöva yogamassage på sin försöktsperson, som i kväll var jag..... efteråt vankades det en jättegod kycklingfilé med grön currypasta- de andra åt risnudlar med de hoppade jag, en kopp grön te och lite lek med lilla Viktor hann jag med innan jag åkte hem i blåsten.

Så här var dagens menyer:
Frukost: Liten skål med vaniljlättyoghurt, havrekli och kryssad linfrö, en liten carlsbröd med en skiva skinka, en liten kopp te och ett stort glas vatten
Mellis: 1 kokt kallt ägg
Lunch: Omelett på 2 ägg och 1/5 pkt lätt&rökt, 0% grekisk yoghurt
Mellis: kaffe och 1 dukanskorpa, 1 bit carlsbröd m 1 skiva skinka
Middag: Kycklingfilé med grön currypasta och en kopp grönt yogite

I morgon är det grönsaksdag, tänkte äta en sallad med kollegorna i personalmatsalen.

Här hemma har jag och gubben kommit överens om att träna tillsammans på onsdagarna, genom mitt jobb har jag tillgång till en träningslokal, men om det är just i morgon vi ska börja höstträningen det är fortfarande skrivet i stjärnorna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar