måndag 26 september 2011

Dag 64 / 76 crusing

 Ser att jag hade lite okoll på dagarna förra veckan när jag skrev, men nu är jag säker på att det är måndag, jag har inte skrivit på ett par dagar för vi har haft långhelg och varit ute med båten....och förutom segling har helgen bestått av skogspromenader och svampplockning, Jag som bott på landet med närhet till skogen i många år förut har aldrig varit med om att hitta så mycket svamp på ett och samma ställe. Nu finns många påsar förvälld svamp i frysen det ska bli gott att plocka fram i vinter, nästa vecka åker vi tillbaka och ser om det finns mer att plocka.

Min crusingliv börjar gå mot sitt slut- bara 12
dagar kvar- just nu ska det bli spännande och se om jag hinner komma ner till min målvikt, det är 2,5 kg kvar, men eftersom jag fuskat lite och stått lite stilla är min plan att cruisa några dagar till...
I morse var det vägmorgon och jag blev så glad när jag såg att jag nästan kommit till mitt första mål- att komma under 80 nu händer det vilken dag som helst......

Idag hade jag bokad tid hos Maria, min massör och kroppsterapeut som förutom att ge mig gudomlig massage skulle ge mig resultatet av hårmineralanalysen. Nu skulle jag få svar på hur det stod till med obalansen i kroppen, och vad jag i så fall kan göra åt det.....
Så farligt stod det inte till med mig fast jag fick ett par aha upplevelser, så nu vet jag att jag inte ska äta mjölkprodukter i fortsättningen, att proteindieten är bra för mig men att jag behöver lite tillskott av en del mineraler för att få fart på min slöa sköldkörtel..... Jag minns inte alla detaljer men har fått ett kompendium med information, staplar och kostråd så jag kan läsa och komma underfund med hur det hänger ihop...

Ett par dagar har jag haft mycket krångel med magen, om den förra veckan var inställd på parkering så har den nu gjort sig lös och ledig. jag har försökt att dra ner på vattnet, inte ätit havrekli eller linfrön och till och med syndat med lite osötad blåbärssoppa- eftersom jag en gång fått diagnosen Crohns syndrom är jag lite orolig att det ska vara en inflammation på gång....

Mötet med Maria i dag gav mig inspiration till att koka lite höstsoppa av säsongens grönsaker, så jag skar ner en squasch, en morot, ett halvt blomkålshuvud, en broccoli, lite purjo en vitlöksklyfta i vatten med 2 buljongtärninga- det ska bli god middag i morgon.
Eftersom jag inte varit bra i magen idag har inte aptiten varit den bästa, men det här har jag i alla fall ätit:

Frukost: 1 skål lättvaniljyoghurt
Lunch: 1 kokt ägg, 2 skivor skinka och 1 dl keso smaksatt med peppar, salt och salladskrydda
Middag: Kyckling wook
Kväll: 1,5 dl osötad blåbärssoppa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar