onsdag 28 september 2011

Dag 66 / 76

Idag har jag gjort en lista- på de livsmedel jag nu bör och inte ska äta- suck!

Om någon tycker att det är krånglit att börja på en diet som när man börjar äta enligt Dukans principer- är det jag nu står inför de kommande 3-4 månaderna tusenfalt värre.... jag som sett fram så emot att äta lite ost eller dricka ett och annat lovligt glas vin, äta hemgjord gräddglass till efterrätt suckar när jag börjar inse vad som nu komma skall och som måste planeras in tillsammans med allt annat i mitt Dukanliv.... för nu skall här inte ätas några mjölk eller mejeriprodukter, inga dessertostar, inte avokado eller champinjoner inga fetter eller oljor förutom lite kokosfett.... Mjölk tänkte jag att jag kunde byta mot soyamjölk men nu får det bli havremjöl för soja är no no.
Tur att det också blev en lång lista med saker jag får äta hur mycket som helst av också- tänker koncentrera mig på det jag får istället för det som inte går just nu... och med lite planering ska väl det här gå bra också, det viktiga är ju att jag får fart på kroppen igen och blir pigg, glad och friskare....

I går kväll var jag hos några barnbarn och byggde lego och badade det var som alltid givande att gosa lite med dem.... i kväll ska jag till ett annat.... min älskling tycker att jag aldrig är hemma så han får pussa på mig, men veckan har sju dagar och jag har varit borta två, de andra fem har han haft ensamrätt.... men jag är glad att han älskar mig så mycket att han aldrig får nog av mitt sällskap.

Det blev lite stressigt i morse när jag skulle iväg- det var så mysigt att ligga kvar med mannen i mitt liv lite för länge, så jag slängde i mig min frukost och nappade åt mig en låda ur frysen för att ha någonting till lunch- det var en kryddig köttfärsröra däri visade det sig och jag värmde den och min soppa och fick en köttfärssoppa som värmde länge på grund av kryddstarkheten.

Frukost: Havrekligröt med sojamjölk ( inga linfrön i dag heller, jag litar inte på magen än)
Mellis: 1 kokt ägg
Lunch: Grönsakssoppa och köttfärsröra
Mellis: Havrekligröt och ett kokt ägg
Middag: Har ingen aning, men min sonhustru har fattat galoppen och serverar bra okladdiga maträtter när jag är där...

I morgon är det torsdag och proteindag- då ska jag äta keso för sista gången på länge..... sen får jag väl äta ägg på längden och tvären som tillbehör på p dagarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar