onsdag 7 september 2011

Dag 45/ 76

Första dagen med långbyxor- och jag plockade fram de nya svarta ur garderoben, de skickade jag efter i våras och då satt de som ett korvskinn och jag tänkte skicka tillbaka dem..... eller ge bort dem till nån smalare i familjen.... tur att jag inte gjorde det för nu passar de perfekt.

Frukost blev vaniljyoghurt med linfrön och havrekli
till lunch blev det en köttgryta med kantareller och skivad ungnstekt aubergine och lite riven morot och vitkål
och middagen bjöd min sonhustru Kate på:  Paj med lax, räkor och sparris.... ja utan pajdeg för min del då...

Ett litet besök hos minsta barnbarnet och ett tillfälle för Kate att göra sina massageövningar på mig inför nästa kurstillfälle- hon utbildar sig till yogamassageterapeut och det känns helt ok att vara provperson....

Sent hemma och det var bara att kasta sig ner i sängen hos älsklingen, så det blev varken bakning eller matlagning för mig i kväll.... vad ska jag nu hitta på till lunchen i morgon?

2 kommentarer:

  1. Kul att de passade byxorna, måste kännas bra.
    Jag har gett bort både mina för stora och för små byxor så igår var jag tvungen handla nya då det blev trist i längden att bara ha ett par som passar. Ville inte köpa nya innan jag gått i mål, men nu bara måste jag ha svarta byxor till kickoffen.

    SvaraRadera
  2. När jag gick ner 22 kg för ett par år sen, gav jag bort alla tjockiskläder och köpte nytt, sen gick jag upp lite och de nya storlekarna blev lite trånga och fick hänga längst in i garderoben- det är dem jag kämpar för att kunna ha nu.
    Hoppas att du får en rolig kick off i helgen!

    SvaraRadera