onsdag 7 september 2011

Dag 46/76 Onsdag

Onsdagkväll och här sitter jag vid köksbordet och njuter. Jag och gubben min har varit och handlat och fixat och trixat med både det ena och det andra bla lite förberedelser inför lördagen, då vi ska njuta av ett pris vi vann vid en tävling förra året. Priset var att arrangera årets tävling med allt var det innebär- bla att koka ärtsoppa och bjuda på efter det att alla gått i mål. Jag har en gång i tiden arbetat som kokerska, men det var längesen jag kokade ärtsoppa och det och tidsbrist gör att det allt får bli färdigköpt den här gången, för att få den att likna hemgjord lite skall vi koka lite fläsklägg och tärna ner och krydda med lite extra mejram och timjan till angenäm smak. Det ska nog bli bra.
Det kommer bli en frestelsernas dag för mig för det hela börjar på morgonen med kaffe, ostfrallor och ljumma wienerbröd.... men det är på lördag det, idag är det ju en helt annan vanlig vardag.

När jag vaknade i morse bad jag sambon kolla ett utslag jag fått ganska långt ner på ryggen, det kändes som jag fått ett till på sidan om, och eftersom det är svårt att vrida huvudet så långt bak bad jag alltså honom att titta om där satt en fästing eller nåt.... Nej en fästing är det inte sa han det ser mer ut som svinkoppor....Så när jag kom till jobbet ringde jag vårdcentralen och fick komma dit för kontroll.
Det var tur att du kom nu, sa doktorn för i kväll hade det varit försent- det här är inte svinkoppor du har bältros....! Jaha, så plötsligt har jag en påse från apoteket med piller som skall tas var 4.e timme... och en hel del ångest- jag var ju hos lilla Viktor igår, tänk om jag smittat honom....

Frukost: Lättyoghurt med havrekli och linfrö
Lunch: Rostbiff och kesoröra med salladslök och hackad färsk gurka
Middag: Tomatsoppa med ruccola och viktväktarkorv
Kvälls mål: Carlsbröd med 0%mjukost, ruccola och kokt mager skinka

I kväll har jag äntligen bakat lite- Carls bröd var längesen jag gjorde, och jag hade glömt hur gott det är....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar