onsdag 14 september 2011

Dag 52/76

Nej någon gemensam träning i lokal blev det inte, det känns ännu lite för tidigt att hålla till inne för att träna och det regnade ju inte fast det såg ut att vara nära, för himlen var alldeles hotande mörkgrå när vi stack iväg åt varsitt håll- älskling för att cykla och jag för att powerwalka.....

Det har varit en ovanlig händelserik dag idag som började med att jag skulle lämna min älsklings bil på service på vägen till jobbet, lånebil var ordnad som vanlig och den här gången hade jag otur att få en bil som behövde lite bensin så jag åkte till närmaste mack och fyllde i lite grann.....
Eftersom jag ju hade lånebil och verkstan låg på vägen hem föll det ju på min lott att hämta bilen också så jag åkte från jobbet en timme tidigare än vanligt, trafiken flöt på bra och jag var ute i god tid när jag öppnade dörren till Micke och Jocke som satt bakom disken och tog betalt och lämnade ut nycklar till lyckliga? bilägare.
Det var när det var min tur att hala fram kortet laddat med pengarna min älskling fört över hittade jag det inte! Hur jag än letade i plånboken och väskan fanns det inte, jag ringde till statiol men inte hade de fått in något betalkort så det var bara att ringa till banken och spärra kortet, killarna fixade en faktura och jag kunde åka hem med min älsklings ögonsten, lättad över att ingen tagit ut några pengar på mitt konto och lite skakad över att jag tappat mitt kort....

Till middag hade jag sett fram emot att prova ett pizzarecept jag tror jag hittat på Dukanforumet, receptet har legat i min mapp ett tag och jag har väntat på rätt provtillfälle, vilket var just i kväll...på skulle jag ha tomater och skinka och lite 5% västanost
men på det receptet måste någonting vara fel för det blev mer en tjock degsås än en deg.... så det blev en varm macka i stället och smeten gräddade jag i en form, kanske kan det blir ett bröd av det i alla fall.....

Om mycket har strulat idag så har i alla fall maten funkat, så här blev det:
Frukost: Havrekligröt med keso och krossat linfrö med kanel och minimjölk
Lunch: Kycklingspett med wookgrönsaker och rivna morötter i företagsrestaurangen med kollegorna
Mellis: 1 kokt kallt ägg
Middag: 1 bit calsbröd med mager skinka, tomat och ett par skivor 5% västanost, serverad med skivad tomat med hackad rödlök

Lite tv och tidigt kudd kramande är planerna för resten av kvällen.... i morgon är det torsdag och P dag igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar