torsdag 29 september 2011

Dag 67/ 76 P

idag är en riktigt seg dag som kryyyyyper fram. På kontoret är bara halva styrkan inne och utanför fönstren bombarderar solen allt där utanför.
Jag satt på terassen på lunchen och det var helt magiskt skönt, hoppas att värmen håller sig över helgen som de lovat meterologerna.
Hemma ligger lilla gubben i magsjuka - då var jag nog sjuk jag med i helgen när det var krångel med magen, jag hoppas jag inte smittat någon nu....
En långhelg borta och två kvällar i rad som jag inte varit hemma på kvällar och kunnat förbereda så bra har gjort att det inte finns minsta brödbit att göra en macka av, så nu börjar matsedeln kännas väl torftig. Både idag och igår har jag varit ovanligt hungrig både på förmiddagarna och eftermiddagarna, ibland har jag kunnat köpa något mellanmål- nån flaska yalla eller 0% ig yghurt i "matpå jobbet kylen" men förra veckan kom det ingen påfyllning på yoghurten och nu får jag ju inte äta mjölkprodukter längre så det blir inga köp i kylen på ett tag.
Jag var och handlade till oss här på jobbet på förmiddagen och då köpte jag en soyayoghurt till eftermiddagen, har inte provat den typen av produkter förut så det ska bli spännande.... fettmässigt håller den 2% men jag vet inte om den har för mycket kolhydrater istället.
När jag var i affären såg jag att det finns ju både smör och margarin utan mjölk... men vad ska jag hitta på istället för ost, keso och kesella? Jag såg i alla fall att det finns en havremjölksbaserat cremefraihe nu och den ska jag ta och prova.

I dag är det proteindag som gäller för mig, det känns som om det är de dagarna som blir svårast ett tag....
Frukost idag: Havrekligröt med soyamjölk
Lunch: 1/2 pkt kalkonbacon och omelett av 2 ägg och soyamjölk
Mellis: Kaffe och soyayoghurt
Till middag i dag kommer jag att göra Dukanplättar eller galetter

I kväll ska jag hinna boka tvättstugan och åka och handla, i morgon är det redan fredag och vi ska segla iväg till svamparna i skogen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar