torsdag 22 september 2011

TisDAG 59/ 76 Crusing P

Ännu en dag utan att bredbandet fungerar hemma, leverantören jobbar på problemet och vi funderar på att byta leverantör.... nu ska vi ju vara borta ett par dagar så vi får väl funderar på saken under tiden och se vad som händer under veckan som kommer....
Tisdagen skulle bjuda på växlande molninghet och regnskurar- det regnade så gott som hela dagen. På jobbet var det mycket att göra och timmarna flög iväg, när min älskling ringde och frågade om vi skulle ses vid mataffären så slapp jag åka hem emellan, insåg jag att klockan var över fem och jag borde vara på väg hemåt redan...
Det blev en sen lite stressig middag, lite tv och packning för långweekend innan vi stöp i säng.....
Jag har oftast inga problem att somna och har alltid varit morgonpigg, jag har vaknat hungrig utan att minnas några drömmar i ottan och pigg och glad hoppat ur sängen till den nya dagen.... så är det inte riktigt längre- numera drömmer jag mycket konstigt som jag kommer ihåg när jag vaknar, det är segt att vakna och jag ligger gärna kvar och drar mig liiiiite för länge och det känns som jag släääpar min trötta kropp ur sängen.... Jag skyller på att jag blivit äldre- kanske är det klimakteriet som spelar mig spratt på detta sätt istället för att ge mig svettningar och störtblödningar? Ja, jag har ingen aning... det är ganska skönt att sova bra....
Jag gjorde en lite mellanvägning på morgonen, nu när magen kommit igång är jag tillbaka på den vikt jag hade förra måndagen- jag hade inte gått upp ändå då, utan bara stått still den här veckan.... En liten fingervisning om hur lite mer man behöver stoppa i sig för att vikten ska stanna efter den här perioden kanske....

Matintag blev det också denna regniga tisdag:
Frukost: Lättvaniljyoghurt med havrekli, linfrö 1 bit Carlsbröd med kalkon
Lunch: Äggpanerad ungnsteket sjötunga, kokta grönsaker och riven morot
Middag: Köttbullar och kokt broccoli

1 kommentar:

  1. Jag som går i KBT för utmattningssyndrom, kan peka på lite saker för dej, varför din sömn blir stökig...
    Det man gör på dagen speglar sig i sömnen...
    Dvs har man en stökig och mycket att göra en dag, så blir sömnen därefter...
    Framförallt om man har en längre period av det...
    MEN om man lär sig att stanna upp,flera gånger per dag och ta fem andetag och liksom känna att axlarna sjunker ner och man får lite lugn inombords, så klarar man även av de dagarna...
    Detta kan man göra när som helst; på toa, vid kaffet, vid lunchen, när du ska ta något ur ett skåp, om du står och kopierar något - tillfällen finns alltid...
    Gud vad jag dillar:O)
    Hoppas du förstår något av det.
    Ta hand om dig!
    Mvh Kin@

    SvaraRadera