torsdag 15 september 2011

Dag 53 / 76 Crusie P-dag

Torsdag och proteindag, det passar mig bra. En snabbtitt på vågen i morse- det är så spännande nu, för för vilken dag som helst kommer jag till mitt första delmål- att lämna 80siffrorna för att se 70 någonting på vågen, om det går med samma takt som hittils kommer det att hända någon gång under nästa vecka- det känns spännande....
I morse samin älskling att han tyckte att jag var så fin och vacker- det brukar han ju säga ibland men visst blev jag glad i alla fall av hans komplimang... ett par timmar senare blev jag glad igen, för en av mina ygnge kollegor sa - "Det är så härligt att se dig nuförtiden, du ser så fräsch och pigg ut! Det märks att du mår bra nu, och jag tycker att du är så duktig som kämpar på med din diet."
Hennes ord gjorde mig nästan ännu gladare, dels för att jag vet att hon själv kämpar med sin vikt men också för att det lä så ärligt när hon sa det.

Efter lunch kom sen en annan kollega fram till mig, när jag började mitt Dukanliv i våras ville hon inte prova dieten för "man får ju inte dricka vin", hon skulle köra sin egen metod och den har ju inte fungerat för hon har gått upp flera kilon i sommar...hon hör till de missunnsamma och jag försod att de pratat om mig på lunchen, för när hon kom från restauragen kom hon fram till mig och började ifrågasätta vad, hur och varför jag äter som jag gör- för oss som har svårt att sätta stopp spelar det ju i alla fall ingen roll- du kan ju inte hålla på att äta sånt där hela livet- menade hon och jag försökte förklara att snart är jag i nästa fas och då kan jag snart äta precis vad jag vill.....
Jag känner ju henne ganska väl, så jag vet att det är hennes sätt att bortförklara för sig själv för att jag genomför det här, och hon är inte med på tåget...... och nu började det synas och andra tycker att jag är duktig och gör något bra och hon gillar inte när någon annan än hon är i fokus.....

Men hon är som hon är och får tycka vad hon tycker- jag tänker ju inte sluta nu när har jag är så nära.....

På lunchen blev det stressig, för jag var till banken på lunchen för att ta ut lite kontanter i väntan på mitt nya visakort så det blev en stressig lunch idag....

Frukost: Lättvaniljyoghurt, havrekli, krossat linfrö, psylliumfrö
Lunch: 1 brk markrill i tomatsås, 1 kokt ägg, 2 msk keso, 2 skivor kalkon och en bit carlsbröd
Middag idag blir Dukanplättar med kesellakanel

I kväll åker vi och handlar till helgen och början av nästa vecka, och nyss ringde de från bilverkstan- de har hittat mitt borttappade visakort - det låg i lånebilen. :)

2 kommentarer:

  1. Vad kul med komplimanger, sånt får en verkligen att kämpa vidare.
    Den avundsjuka kollegan är ju bara att strunta i, jag har också mött såna.
    Man får väl tänka som så att det är synd om dem, de mår inte bra och vill inte att andra ska må bättre än dem.
    Snart kommer min svärmor hem från landet, då kommer jag att få höra, hon är en "sån där person".

    SvaraRadera
  2. Ja avundsjuka människor stöter man ju på då och då, det är skönt att man numera känner igen dem och kan strunta i dem. Trist att ha en svärmor som är av den sorten...

    SvaraRadera