måndag 5 september 2011

Måndag igen

och vägdag igen- efter flera dagar i sus och dus och slarv- hur skulle det gå?
Jo då jag blev förvånad när jag stod på vågen och insåg att jag gått ner den här veckan också..... trots allt vin och annat jag tillåtit mig.
82.1 slutade det på och det är minus 5.1 sen jag började om efter semestern.
Varför jag slarvat och left i sus och dus plötsligt? Svar: Kick off med jobbet. En segling ut till söderarm med middag och övernattning. Förfallet började redan på vägen ut, chefens fru hade gjort en kladdkaka till förmiddagskaffet sen blev det vin till maten och sen var allt i rullning, fast jag nobbade snaps och rotfruktera till lammsteken....
Om jag märkte någon effekt av mitt ätande? Jo, då på fredagseftermiddagen/ kvällen var jag sjukt godissugen... och det kan inte bara bero på alkoholintaget....

I lördags var det dags igen- Kräftskiva... jag åt mest kräftor, smakade på en god paj med krabba, ädelost och päron.... och så blev det mera vin...
Straffet? Jag blev sjösjuk på vägen hem- första gången jag kräktes på båten....

Idag är det upp på Dukanbanan igen med gröt til frukost och lax medkeso röra till lunch...

2 kommentarer:

  1. Oh oh, jag som ska på kickoff denna helgen, men bra att höra att det funkat bra ändå för dig. Fast trist att du blev dålig på båten.
    Jag kör ren protein nu ett par dagar innan kickoffen och tänker köra en vecka efteråt också, hoppas det kan göra susen.

    SvaraRadera
  2. Jag tror att du gör ett bra val där, att köra ett par proteindagar extra...och unna dig att ha kul med kollegorna.

    SvaraRadera