måndag 12 september 2011

Dag 50/76= vägdag

Oj vad seg jag var i morse, det var jättesvårt att slita sig från sängen och gå upp till vågen och frukosten. Kanske är det dumt att väga sig på en måndag men jag tror att bara för att jag gör det just då gör att jag skärper mig lite under helgen då.
Hittills har det ju varit en trevlig början på veckan, och dagens vägresultat var också positivt och det känns så bra att konstatera att vikten pekar nedåt och att jag snart kan se det inte längre står någonting på 80, det har länge varit mitt första mål, att komma under 80 som sen skulle vara min högsta möjliga vikt, sen jag  blev Dukandietanhängare har jag satt 77-78 som mål och det känns ju inte så avlägset nu när jag kommit ner till 81,6.

Det är ungefär 4 veckor kvar till min crusingperiod är till ända, det känns som om jag kommer klara mitt mål - det känns fortfarande helt fantastiskt.

Idag blev menyn:
frukost: En skål minyoghurt med havrekli och linfrö, en carls bröd med ett kokt kallt ägg
Lunch: Mager varmkorv med keso smaksatt med salt, peppar och senap
Mellis: Carls bröd med 2 skivor skinka
Middag: Omelett på 2ägg och ett 1/5 pkt lätt& rökt

Efter middag åkte jag en sväng till sonen i Bålsta för att hämta ett av mina glasögonpar som jag glömde när jag hälsade på senast.... lite kaffe senare var jag hemma igen och fick höra av sambon att det varit ett program om dieter på tv- jag ska titta på det via svt play nu..... jag kollar ofta program i efterhand på datorn.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar