söndag 18 september 2011

Dag 55- 56 /76 Lördag & Söndag crusingsPV dagar

Helg- lediga dagar, det är inte tokigt alls det. För min del var det en lite ovanlig helg eftersom vi var hemma och inte ute på sjön. På helgen är det lättare att trilla i gamla fällor och ramla ner i gamla ovanor eftersom rutinerna inte är som på vardagarna i alla fall är det så för mig.... det gäller att hålla tungan rätt i mun och tänka efter lite före....
En sak jag uppskattar med att vara ledig är att jag inte behöver gå upp i ottan och stressa iväg utan kan sova någon timme till och sen ligga och lyssna på "ring så spelar vi" även om jag inte sover längre än halv åtta så är det skönt att ta det lugn. Vid nio var jag i all fall uppe och åt frukost, sen gjorde jag en plockrunda i lägenheten, drog igenom rummen med snabeldragaren, körde tvätt och diskmaskinerna och böt lakan innan jag tog bilen och åkte till Åkersberga och plockade äpplen hos mina barnbarns mormor. Det var också där (barnbarnen ) och det blev lite lek och stoj med dem innan jag åkte hem igen.
Idag tog vi en cykeltur- en hembygdsförening hade sin årliga "fest" med loppis, svamputställning, café och annat smått och gott. Vi tittade runt lite, tog lite fika innan vi cyklade de 7 kilometerna hem igen. Tidigt middag och en stund med strykjärnet....
Det känns som om jag fått mycket gjort i helgen, men det var ruskigt vad fort den var slut.....

Lördag
Frukost: Lättvaniljyoghurt med krossat linfrö, 1 kokt ägg 2 skivor skinka
Lunch: 1 pkt rostbiff och en flaska yalla i bilen
Middag: Formbröd, 1/5 kg räkor, 1 kokt ägg, dill, sallad, lättmajonäs 1 glas vitt vin!!!

Söndag
Frukost: Lättvanijyoghurt med krossat linfrö, 1,5 bit formbröd med skinka och 5% västanost
mellis: kaffe
Middag: Grillad fläskytterfilé, sallad m tomat, gurka, paprika, champinjoner, sallad
mellis: kaffe o dukanrabarberkaka

I morgon är det nu vecka och den börjar som vanligt med att jag ska väga mig i morgon bitti- veckans förhoppning är att den ska vara veckan då jag kommer in på 70 talet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar