lördag 9 juni 2012

After work

I går var det redan fredag och en av kollegorna hade bjudit hem hela gänget på markisinvigning så jag hängde med till den förort söder om stan som var mina uppväxtkvarter från 2-12, Farsta. Så fort vi svängde av nynäsvägen infann sig en mys känsla i kroppen - en blandning an nostalgi och hemkänsla vilket kan tyckas konstigt eftersom jag flyttade därifrån för ett helt liv sen närmare bestämt 43 år sen...
Men kvällen hos Inga var mycket trevlig och jag kom sent hem.

Någon gång på kvällen kollade jag i min mobil och såg en märklig fråga från någon på Dukangruppens faceboksida, tyvärr kunde jag inte följa debatten som verkar ha varit efteråt och det kan ju göra detsamma nu....

Sent i säng i går för jag kom inte hem förrän vid tolvtiden, upp tidigt idag för halv åtta skulle jag vara i Tumba för att ta hand om lilla Viktor i dag.

Så den här dagen är vikt för lek,sagor och sandlådan och så en del mys förstås.

På vägen hem var tanken att jag skulle stanna till i Kungens kurva för lite shopping...men jag ändrade de planerna för att istället åka hem och göra en lista, hämta tomflaskor och sånt.... och blev sittande i köer på Essingeleden. 1 timme kröp jag sakta framåt och när det äntligen lossnade körde jag till coop och handlade det jag visste behövdes hemma- räkor, bröd till lilla gubben och färsk dill, sen blev det att skynda sig hem och tina räkor ( rinnande vatten en stund, sen grovtsalt och vattenbad) koka ägg, hacka dill och duka så det var klart att sätts oss till bords när sambon kom hem från jourutryckning vid halv åtta och vi fick äta....

Känner mig lite lätt stressad nu, för jag hade tänkt få lite bra saker gjorda den här helgen som är den sista innan semestern, men i morgon är det barnbarnsdag på Skansen och en av de vackraste männen jag känners födelsedag.... så jag får en hektisk vecka att se fram emot....

Sen blir det lördagsmys med räkor.

Maten fredag
Frukost:
Smittor med jordgubbar, galett med kokt skinka, kaffe, vatten

Lunch
Oxfilerest med kesoröra, vatten

Mellis
Kaffe, 2 finncrisp m mjukost mellan

Middag
Sallad, kryddiga korvar från grillen, några kex och ost men bara vatten - ingen alkohol

Lördag:
Frukost en skiva grovt bröd med ost, ett kokt ägg, kaffe,vatten

Lunch
Soppa av grönsaker med bl morot och potatis, ett kokt ägg, vatten

Middag
Vi delade på 1,5 kg räkor- jag la en stor hög räkor på en skiva fullkornsbröd med salladsblad och skivad kokt kallt ägg på, lite fettfri majonäs, massor av färsk dill och citronpeppar. Ett glas vitt torrt vin till så vart mysfaktorn denna lördag hög.

Önskar alla andra en skön och fin lördagskväll

Kram Ewa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar